Отидете към основна версия

16 018 21

Тествахме новата Honda HR-V: Може ли японският SUV да се мери с конкурентите си?

  • honda-
  • hr-v-
  • honda hr-v

През 1997 година по време на автомобилното изложение в Токио на щанда на Honda се появява интересен концепт на двуврат автомобил с висок клиренс, задвижване на четирите колела и модерна визия. През следващата година той е показан и на изложението в Женева, а няколко месеца по-късно е представен и серийният вариант, носещ името HR-V.

През 2013 година излезе и второто поколение HR-V с модернизирана визия, нови двигатели, какт водилото бе причислено към сегмента на компактните кросоувъри. Този път се предлагаше единствено с четири врати. Преди няколко месеца японците показаха и третото поколение на модела, претърпяло множество промени за които може да прочетете повече в следващите редове.

Екстериор

Модерно. Това е думата с която най-добре можем да опишем новата Honda HR-V. Започвайки с радиаторната решетка, която хитро е интегрирана в предната броня и LED светлините, които са серийни, а в по-високите нива на оборудване предлагат и матрична технология, компактният японски „джип“ предлага модерна визия и се различава радикално от своя предшественик. Предният капак е по-дълъг, стъклото е с по-голям ъгъл, а таванът е по-скосен от този при предишното поколение. По този начин е постигната и по-ниска цялостна височина от точно 1.56 метра.

Дължината на колата е 4.34 метра като от Honda казват, че въпреки, че тя е като тази на модела от 2013 година, пространството на втория ред седалки се е увеличило с 35мм. Готин дизайнерски елемент е „изчистването“ на задната врата от дръжката за отваряне, която е преместена върху C-колонката. При по-ниските нива на оборудване арките на калниците и добавките на броните са оставени небоядисани, докато при по-високо екипираните HR-V, те са в черен гланц. Най-високото ниво на оборудване получава и черен таван.

Задната част е другото място където модернизацията си личи сериозно. Там основната промяна е в светлините, които отново разчитат на LED технология и са свързани помежду си. Капакът е изчистен, а бронята е без отвори за ауспусите и без допълнителни елементи.

Интериор

Интериорът е комбинация от нови технологии и класически елементи. Таблото е стилно с дълъг въздуховод, който е прекъснат от централния дисплей с диагонал от 9 инча, както и от основния седеминчов дисплей пред водача. Напълно на противоположния бряг в сравнение с електрическата Honda E, тук почти всичко се контролира от физически бутони или превключватели като климатичната система, круиз контрола, смяната на предавките и други.

Готина функция, която за първи път се появява в HR-V са Г-образните въздуховоди, които позволяват на въздуха да циркулира в купето без да духа директно в шофьора и пътниците, като това е направено за по-добър комфорт. Материалите са приятни на допир, а сглобката е стабилна, типично по японски, където всъщност се прави моделът.

Инфотейнмънт системата, макар и да не е най-високо оценената на пазара, предлага всичко, което е нужно, а сериен Apple CarPlay и Android Auto позволяват непрекъсната безжична връзка с вашия смартфон.

Въпреки, че HR-V изглежда с малки размери, тези мисли се изпаряват в момента в който се настаните в салона. Независимо от това дали сте високи .60 м. или 1.90 м., мястото за краката със сигурност ще ви е напълно достатъчно, както отпред така и отзад, а единствените затруднения, които може да срещнете са, ако предпочетете втория ред седалки и то предимно за главата.

Багажникът е с обем от 320 литра, а мястото за багаж се увеличава при сгъване на облегалките в съотношение 60:40. Едно от най-удивителните неща в HR-V по отношение на пространството е системата наречена Magic Seats, която позволява различни комбинации от преместване и сгъване на задните седалки. Именно тази система позволява товарният обем да нарасне до над 1300 литра и да се превърне в удобно място, дори за пренасяне дори на колело.

Двигател и ходови характеристики

Вероятно тук ще трябва да извикаме инженерите от Honda, за да ви обяснят подробно какво точно се крие под капака на HR-V и как точно работи хибридният тракт. Накратко разполагате с 1.5-литров бензинов двигател с четири цилиндъра. Освен това колата разполага и с два електромотора, които могат да работят като задвижващи или като генератор в определени ситуации. Колелата пък от своя страна могат да бъдат задвижвани както от 1.5-литровия мотор, най-често при магистрално каране, така и от електромотора. Максималната мощност на цялата система е равна на мощността на електромотора от 131 конски сили, поради конфигурацията на силовия тракт. Ако сте пуснали по-силна музика дори може да не разберете бензиновият мотор работи или не, тъй като промяна в работата на колата съвсем не се усеща. Поради спецификата на CVT трансмисията, която от Honda използват, двигателят в повечето случаи е „в обороти“ и шумът от него може да ви се стори по-силен от нормалното.

Ускорението от 0 до 100км/ч отнема 10.6 секунди, а максималната скорост е 170км/ч. Новото HR-V със сигурност не е най-бързата кола на пътя, но пък предлага умерена динамика, каквато повечето клиенти вероятно ще търсят, а и очакват от подобен тип автомобил.

Солиден плюс, който можем да отбележим е свързан с окачването. Отпред то разчита на McPherson, а отзад на нова Н-образна рамка, които допринасят за изключително комфортно пътуване и завидна стабилност в по-остри завои.

Разходът по време на теста, който направихме се "въртеше" около стойностите между 6 и 7 литра на 100 километра, като през повечето време автомобилът бе натоварен с багаж и четири човека, което също оказва влияние.

Цени

Базовият модел в изпълнение Elegance започва на цена от 59 990 лева с ДДС, докато най-скъпият модел ще ви струва точно 10 хиляди лева отгоре. Дали това си струва много или малко, ще оставим на вас да прецените, но ако решите, че нямате нужда от всичко, което Advance Style предлага, то средното ниво на оборудване – Advance ще ви "стъпи" на 63 990 лева. Ето и цените на новата Honda HR-V, а как ви се струват, можете да споделите в коментарите под статията.

Заключение

Новата Honda HR-V е избягала леко от първоначалната си концепция от автомобил за младежи, които търсят поредното забавление с компактен, но сравнително проходим автомобил, като е захвърлила задвижването на четирите колела. От друга страна пък колата е подходяща за всеки, който търси японската здравина и практичност на относително прилична цена.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 32 гласа.

Свързани новини