Отидете към основна версия

2 704 2

Uber е изправен пред глоба от 26 милиона долара

  • uber-
  • uber taxi-
  • глоба

Санкцията е за „подвеждащи“ предупредителни съобщения за анулиране на пътуване

Снимка: Shutterstock

Глобалният гигант за споделено пътуване Uber може да получи глоба от 26 милиона долара, след като призна, че е дал неверни или подвеждащи за анулиране до повече от два милиона австралийски клиенти.

Австралийската комисия за защита на потребителите (ACCC) заведе дело срещу Uber BV - дъщерно дружество, което управлява уебсайта и приложението на мултинационалната компания в страната, след като като компанията призна, че е нарушила австралийския закон за потребителите.

ACCC казва, че между декември 2017 г. и септември 2021 г. приложението Uber rideshare показва предупреждение към потребителите, които са искали да отменят пътуване, с думи в смисъл: "Може да ви бъде начислена малка такса, тъй като вашият шофьор вече е на път" .

Това съобщение е показано на потребителите, които искат да отменят пътуване в рамките на безплатния период на анулиране на Uber от пет минути, след като шофьорът е приел пътуването.

"Uber признава, че е подвеждал австралийските потребители в продължение на няколко години, като съобщенията им може да са накарали някои от потребителите да решат да не отменят пътуването си, след като са получили предупреждението за анулиране, въпреки че са имали право да анулират безплатно услугата съгласно собствената политика на Uber", казва Джина Кас-Готлиб - председател на ACCC .

Съобщението беше променено през септември 2021 г. в Австралия на "Няма да бъдете таксувани с такса за анулиране", ако потребителите поискат да анулират пътуването по време на безплатния период.

Освен това ACCC казва, че в продължение на около две години приложението Uber показва приблизителен диапазон на тарифата за "Uber Taxi", за която от Uber признаха, че невярно са представяли информация, че цената на такси услугата, резервирана чрез тази опция, вероятно ще бъде в рамките на прогнозната цена, показана в приложението.

Всъщност алгоритъмът, използван за изчисляване на приблизителния диапазон на тарифата, надува тези оценки, така че действителната тарифа почти винаги е била по-ниска от този диапазон и следователно по-евтина от най-ниската оценка на Uber.

Подвеждащите оценки на таксите са показвани между юни 2018 г. и август 2020 г., след което опцията за пътуване с такси, достъпна само в Сидни, е премахната.

"Uber признава, че с поведението си е подвеждало потребителите относно вероятната цена за такси и че не са наблюдавали алгоритъма, използван за генериране на тези оценки, за да гарантират, че е точен", казва още Кас-Готлиб.

„Потребителите разчитат на приложенията, за да предоставят точна информация, а подвеждащата информация в приложението на Uber ги лиши от шанс да вземат информирано решение дали да изберат или не опцията Uber Taxi.

„Дигиталните платформи като Uber трябва да предприемат адекватни мерки за наблюдение на точността на своите алгоритми и точността на изявленията, които правят, което може да повлияе на избора на потребителите на услуги. Това е особено важно, тъй като онлайн фирмите често внимателно проектират своите потребителски интерфейси, за да повлияят върху поведението на потребителите."

Страните се споразумяха пред Федералния съд, че Uber нарушава австралийския закон за потребителите, като това ще доведе до 26 милиона долара глоба за неустойки. Федералният съд ще реши на по-късна дата дали исканите заповеди, включително предложените наказания, са подходящи.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 7 гласа.

Свързани новини