Министърът на промишлеността и търговията Денис Мантуров даде нови подробности за плановете за развитие на руската автомобилна индустрия след напускането на чуждите марки. Следваща по ред е прераждането на съветските автомобилни марки Волга и Победа. Властите на Нижни Новгородска област вече подкрепят идеята.
„Мога леко да разкрия плановете, които има нашата автомобилна индустрия. <...> Колегите имат планове да възродят например марките Волга или Победа. Или и двете“, каза Мантуров в интервю за телевизия RBC.
Ако в съветско време тези марки се произвеждаха в завода на ГАЗ, сега все още няма окончателна яснота за това на кои мощности могат да бъдат възродени легендарните марки. На въпрос дали новите Волга и Победа ще се произвеждат в Нижни Новгород, Мантуров каза, че проектът може да бъде реализиран на различни обекти.
Но в Нижни Новгород инициативата вече беше подкрепена от губернатора Глеб Никитин. Според Никитин регионът е готов да окаже цялата необходима подкрепа за възобновяване на производството. Освен това той добави, че първата му кола е точно Волга.
Междувременно московският завод на Renault, който стана собственост на града на 16 май, възкресява марката Москвич, но остава пълната неяснота за това какви ще са тези автомобили .
Най-реалистичният вариант - под марката Москвич ще се установи производството на определени китайски модели. Предполага се, че бъдещите Волга и Победа също ще бъдат чуждестранни автомобили под съветските марки.
Между другото, GAZ вече има такъв опит през 2008-2010 г., когато Volga Siber беше произвеждана на базата на остарелия по това време Chrysler Sebring. Проектът се провали, защото не можеше да се конкурира с по-модерните чуждестранни автомобили, които наводниха руския пазар през онези години.
В настоящата ситуация новите руски проекти може да не се страхуват от конкуренция с напреднали чуждестранни разработки: има недостиг на пазара, през май продажбите на нови автомобили паднаха с 84% в сравнение с миналата година.
Ще припомним, че руснаците се опитват да съживят Pobeda повече от веднъж, но всичко това бяха само концепции, скици и тунинг продукти. Самата марка се завърна в GAZ Group едва в края на 2009 г., а от 90-те години е собственост на предприемача Павел Андреев.
Имаше идея с името Победа да се нарече автобус, базиран на GAZelle Next. През 2020 г. дори сглобиха няколко такива със съответните табели. Но моделът влезе в серията като GAZelle City.