След месеци тийзъри, снимки, видеа и какви ли не рекламни трикове, Honda най-накрая показа новия Type R и го представи като най-мощния Civic правен някога. За съжаление от Honda не разкриват точно каква е неговата мощност, но знаем, че тя е повече от тази на предходното поколение, което се предлага с 320 конски сили.
Японците запазват класическата конфигурация с предно задвижване и механична трансмисия, както и 2.0-литровия К20 двигател с принудително пълнене. От Honda не споделят нищо за представянето на Civic Type R на пътя, но се очаква ускорението от 0 до 100км/ч да отнема под 5 секунди, а рекордът на Нюрбургинг от 7 минути и 20 секунди да бъде подобрен.
По отношение на визията, Type R вече е с по-обли форми, но запазва агресивната визия на стария модел. Предната решетка е с истински отвори за разлика от тези при обикновения Civic, като под тях откриваме и голям отвор на предната броня свързан с два въздуховода. Предния капак също разполага с отвор за охлаждане, а калниците са по-изнесени навън в сравнение със стандартния модел.
Голямо фиксирано крило се простира над задното стъкло, а под него откриваме и голям дифузьор с три накрайника в неговата среда. Праговете също са получили стилни добавки, които играят роля и в разпределянето на насрещния въздух под колата и около гумите.
От Honda казват, че новият модел е по-лек и по-твърд, което заедно с ново окачване помага за по-добро поведение и по-добро чувство при шофиране. Подобрени са и спирачките, които са дело на Brembo, а за разлика от 20-цоловите джанти при предходния модел, тук откриваме по-малки 19-цолови, но с по-широки гуми. Тук те са с размер 265/30 за разлика от 245/30 при предходния модел.
В интериора също има някои промени, като например червените спортни седалки, дигиталният километраж с променена графика, металният скоростен лост, табелката Type R и решетката тип „пчелна пита“ около въздуховодите. Очаква се повече информация за колата да стане през следващите месеци, а първите бройки да пристигнат в представителствата през следващата година.