Паралелният внос, китайската помощ и всевъзможните други схеми не смогват да покрият напълно нуждите на руснаците от резервни части и компоненти за автомобили. Затова беше решено да се възстанови местното производство, което "на хартия" не е лоша идея, но в случая говорим за един, меко казано, архаичен двигател.
Каквото и да си говорим обаче, Заволжският моторен завод се готви да върне на поточната линия бензиновия двигател от семейството ZMZ-53, който се произвежда през 60-те години на миналия век. Говорим за атмосферните двигатели от 520-та серия с обем 4.67 литра, които произвеждат мощност от 128 до 138 к.с.
Такива двигатели преди години се използваха за автобусите PAZ-3205 и за камионите GAZ-3308. Те са бюджетни и имат прост дизайн. Но се характеризират с много висок разход на гориво, което явно не притеснява руснаците. В условията на недостиг на резервни части превозвачите са готови да се върнат дори към такива ненаситни агрегати, защото просто нямат друга алтернатива.
Производството на този бензинов осмак приключи в края на 2021 година, но, както се оказва, явно от завода са избързали със спирането му. Затова ръководството на компанията заяви, че ако бъдат получени достатъчен брой поръчки, то през 2023 г. отново ще стартира мотора 520, но в модифицирана версия.