Отидете към основна версия

6 633 17

BMW: Литиево-йонните батерии не могат да станат по-добри

  • bmw-
  • литиево-йонни батерии-
  • твърдотелни батерии

Водещ инженер в баварската марка смята, че този тип акумулатори са достигнали своя връх

Развитието на двигателите с вътрешно горене продължи повече от 100 години. В сегашният си вид батериите за електрически автомобили обаче са извървели този път много по-бързо и от BMW вярват, че е почти невъзможно да ги направят по-добри.

Един от топ инженерите на BMW, Саймън Ерхард, смята, че потенциалът на литиевите батерии вече е изчерпан. "Ще бъде много трудно да ги направим по-добри, отколкото са сега." Но той вярва, че литиево-йонните батерии ще останат индустриален стандарт в голям мащаб за години напред.

„По отношение на енергийната плътност, бих казал, че имаме работа с оптималната химия на литиево-йонните клетки в индустриални приложения за големи пазари “, казва Саймън Ерхард, ръководител на отдела за енергия и производителност в BMW.

Ерхард вярва, че "следващото голямо нещо" в развитието на батериите вероятно ще бъдат твърдотелните батерии. Той е на мнение, че новооткритият BMW Cell Manufacturing Competence Center в Мюнхен проучва и развива технологията, тъй като работи с най-добрите академични таланти в Европа, за да изгради структура, наподобяваща мини Силициевата долина около разработването на батериите.

Освен това BMW е един от двата големи инвеститора в базираната в Колорадо Solid Power, която има за цел да бъде първата компания, комерсиализираща технологията, заедно с Ford. Това означава, че първите твърдотелни батерии за производство на автомобили може да дойдат от Ford или BMW.

Много други автомобилни производители също работят по технологията, включително General Motors, Honda, Volkswagen, Hyundai и Toyota. Китайците обаче също "не спят" и няма да е неочаквано ако именно те извадят първата серийна твърдотелна батерия.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 17 гласа.

Свързани новини