Калифорнийските разработчици на роботизираното такси, което вече се движи по улиците, се сблъскаха с неочакван проблем. Все още не са измислили какво да правят с него и всеки път трябва да викат спешните служби.
Оказва се, че вероятността да заспите в кола без шофьор, където няма никой наоколо, е много по-висока, отколкото в такси с човешки шофьор. Често е трудно да се събуди пътникът, така че трябва да се намесват аварийните екипи на службата.
Заспиването в обикновено такси е по-трудно: можете да говорите с таксиметровия шофьор и ако все пак заспите, шофьорът ще ви каже, че е време да напуснете колата. В случай на безпилотен транспорт (особено на дълги разстояния) пътникът може да се отегчи, да седне по-удобно, да се отпусне и да заспи.
След пристигане гласовата система на robotaxi съобщава пристигането на дестинацията, но както показва практиката, човек може да не чуе това съобщение да продължи да спи.
В същото време разработчиците са ограничени в обема на системата за уведомяване - по закон звукът в кабината не може да надвишава комфортно ниво за човек. Вибрационен мотор, вграден в седалката е друго решение на проблема, за да събуди пътника, но той може да го сбърка с релаксиращ масаж и да се отпусне още повече.
Случаите, когато клиент заспива в роботизираните таксита, не са твърде чести, но се случват периодично. тогава се намесват специални екипи, за да проверят дали нищо лошо не се е случило с пътника и, разбира се, са изключително недоволни, когато след пристигането си на посочения адрес открият дълбоко заспал човек.
Те трябва да го събудят със силно почукване на стъклото и да му съобщят, че е пристигнал. В резултат на това спасителите се разсейват от задълженията си и това може да доведе до факта, че нямат време да дойдат при някой, който наистина се нуждае от помощ.