Темата за разход на гориво е обширна и често е тема за спор, независимо дали става въпрос за публикации в социалните мрежи, сбирка на автомобилно събитие или пък дори разговори между високопоставени лица в някои от най-големите автомобилни компании. Доказателство за това е пререкание между Nissan и Toyota в което основна тема е именно разхода на гориво между два подобни кросоувъра – X-Trail и RAV4.
Хибридният Nissan X-Trail използва интересна система с бензинов двигател, чиято единствена цел е да зарежда батерията, която сама по себе си задвижва електромотори. Според официалните цифри, този модел харчи 6.1 литра на 100 километра. В същото време, хибридна Toyota RAV4 с традиционен тракт, комбиниращ бензинов двигател и електромотор постига разход от 4.7 литра на 100 километра според официалните данни.
Изглежда това не е вярно според Александър Пеканяц, продуктов мениджър на Nissan Australia за X-Trail. “ "„Мисля, че разхода на гориво е специфична тема. Ще го оставим във вашите ръце да направите тестовете в реалния свят. Но от много статии, които видях за RAV4 Hybrid, не можете да стигнете до 4,8 ( литра на сто километра )", заяви той, цитиран от Carsguide.
Nissan продължава да твърди, че системата e-Power осигурява превъзходно шофиране. Според Адам Робъртсън, заместник-директор на Техническия център на Nissan в Европа, X-Trail се шофира „По-скоро като електромобил и от нашия опит с електрически автомобили знаем, че клиентите го обичат“. Електромобилите имат най-високото ниво на удовлетвореност при ускорение и това не е само откровеното представяне за автомобили като Porsche Taycan. Това са всички електромобили. Знаем също, че традиционните хибриди имат най-ниско удовлетворение. Искахме да уловим клиентското изживяване, което наистина им харесва, и да го внесем с e-Power."