При закупуване на употребяван автомобил продавачите се надпреварват да хвалят своя продукт. Особен акцент е поставен върху богатото оборудване. Като, именно екстрите са тези неща, които придават лукс и комфорт на автомобила. Не вярвайте обаче прекалено на хората от автомобилния пазар. Автомобилите с някои опции могат буквално да се съсипят веднага след покупката. А с кои, ви разказваме сега.
Шибедах
Трябва да сте особено внимателни с автомобили, които имат люк или познат още като шибедах. Ако пък не е фабричен, тогава е по-добре да откажете веднага покупката, защото не е ясно кой и как го е инсталирал. Но проблем с теч или неправилно затваряне може да се случи и с кола, на която опцията е инсталирана фабрично. Но тук проблемите са свързани с баналното износване и стареене на задвижващите механизми. Между другото, смяната на електродвигател е скъпа. И също така „засядането“ на люка при отваряне или затваряне е признак за нарушение на геометрията или изкривяване на водачите. Тук те трябва да бъдат регулирани или заменени, което също струва много пари.
Панорамен таван
Автомобилите с панорамни стъкла на тавана също не са за препоръчване. Например "панорама" на най-обикновена Opel Astra H струва от порядъка на над хиляда лева, плюс монтажни работи. Има и случаи, когато през зимата, в студ, стъкленият покрив просто се напуква и пада в кабината. Такива проблеми са наблюдавани при използвани кросоувъри от марката BMW. Така че не рискувайте здравето и парите си. По-добре е да изберете автомобили с "класически" таван.
Премиум автомобили
Технически сложните модели (обикновено от премиум сегмента) също ще създадат много проблеми. Например роботизираните скоростни кутии с два съединителя може да имат скрити дефекти или грешки, които просто са били изтрити, за да се продаде колата по-бързо. Ако искате автоматик, избирайте екземпляри с класически автоматици . Те са по-надеждни от "роботите" и това е само един от примерите за сложната и ненадеждна електроника при употребявани премиум автомобили.
Теглич
Купуването на кола с теглич също може да доведе до значителни проблеми. Особено ако инсталирането му не е предвидено от проекта, но въпреки това съществува. Когато регистрирате автомобил в КАТ, инспекторът ще изиска от вас да премахнете „самоизработения“ елемент. Освен това този теглич най-вероятно е използван, което неминуемо се е отразило негативно на някои от основните възли и агрегати по колата.Основно трябва да знаете, че транспортирането на ремарке увеличава натоварването на двигателя и скоростната кутия. Така че най-важните възли на такова превозно средство ще бъдат износени много повече от кола без теглич.