В края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век съветската автомобилна индустрия активно произвежда автомобили за износ в различни страни по света, включително и украински хечбеци ЗАЗ-1102 „Таврия“.
През 90-те години украинските коли ЗАЗ-1102 "Таврия" се продават не само в СССР, но и в някои европейски страни, например България, Франция и Гърция, и дори в Латинска Америка.
Зад Океана обаче продажбите на ЗАЗ-ката се извършват под марката Lada. В края на 20-ти век автомобилите с марка Лада сравнително успешно се продават в Чили. В страната има дилърска мрежа Lada Chile, макар и не голяма, но все пак оформена.
Но малко хора от Латинска Америка са чували за автомобилите ЗАЗ, поради което съветските търговци решават да използват по-добре познатата марка за продажба на автомобили, а именно Лада.
Ето защо червено-бялото лого на Lada се появява на рекламния плакат на Tavria в Чили, публикувана от чилийския автомобилен портал VeoAutos.cl. В Чили са изнесени само базови версии с каросерия хечбек с три врати и 1.1-литров бензинов двигател с мощност 53 к.с.
Но и използването на по-позната марка не помага за продажбите. От октомври 1990 г. до ноември 1991 г. в страната са продадени само 1 595 екземпляро. Марката Lada също не успява да завладее Чили, като компанията напуска изцяло пазара през 1998 г.