Годината е 1972-ра, а освен BMW M подразделението, тогава се ражда и моделът 5 Series, който през тези над 50 години ще се окаже изключително важен за „баварците“ и ще доживее до осмо поколение, което бе показано през изминалата седмица. Първото поколение на легендарната „петица“ носи индекса E12 и се произвежда между 1972 година и 1981 година.
През 1981-ва е заменено от по-познатото E28, което ни представя и първата M модификация на „петица“ правена някога. Тогава за първия път се появява ABS, дигитален борд компютър и други в BMW 5 Series.
През 1988 година E28 слиза от поточната линия, за да отстъпи място на следващото 5er с означение E34. Това е първото комби за 5 Series и за първи път предоставя задвижване на четирите колела, V8, както и тракшън контрол.
Само 8 години по-късно се появява и E39, което се отличава с изцяло нов дизайн, въздушно окачване при комби варианта, както и сателитна навигация. Предлага се и с 5.0-литров осмак при M5 модификацията.
Годината е 2003-та, а от BMW показват революционното E60. Модел който и до днес е любим и актуален за много от BMW феновете, макар да празнува 20-тата си годишнина. Тук се появяват екстри като активна кормилна рейка, адаптивни светлини, адаптивен круиз контрол, iDrive, хедъп дисплей, бензинови турбо мотори, както и пера за смяна на предавките. Няма как да пропуснем и 5.0-литровия V10, запазен за най-мощното М5, предлагащо се и като комби.
След седем години на пазара, E60 бе заменено от F10, изцяло нов модел с още по-модерен дизайн и нови технологии. За първи път видяхме хибридни двигатели на 5er, бензинов осмак с турбини, както и дизелов двигател с три турбокомпресора.
Само до преди седмица G30 бе най-актуалното BMW 5 Series, представяйки ни завиване на задните гуми, плъг-ин хибрид, алуминиеви панели, лазерни фарове, както и цели четири турбини за дизеловото M550d. В същото време М5 за първи път получи задвижване на четирите колела.
Завършваме с най-актуалното BMW 5 Series, носещо означението G60. То ни представи първото по рода си изцяло електрическо 5er с индекса i5. Също така видяхме усъвършенствани системи за сигурност и нови двигатели с високо ниво на електрификация.