Last news in Fakti

29 Май, 2023 13:07 3 272 29

Осем поколения BMW 5er, кое е любимото ви?

  • bmw-
  • 5 series-
  • i5

От 1972-ра до наши дни

Осем поколения BMW 5er, кое е любимото ви? - 1

Годината е 1972-ра, а освен BMW M подразделението, тогава се ражда и моделът 5 Series, който през тези над 50 години ще се окаже изключително важен за „баварците“ и ще доживее до осмо поколение, което бе показано през изминалата седмица. Първото поколение на легендарната „петица“ носи индекса E12 и се произвежда между 1972 година и 1981 година.

През 1981-ва е заменено от по-познатото E28, което ни представя и първата M модификация на „петица“ правена някога. Тогава за първия път се появява ABS, дигитален борд компютър и други в BMW 5 Series.

През 1988 година E28 слиза от поточната линия, за да отстъпи място на следващото 5er с означение E34. Това е първото комби за 5 Series и за първи път предоставя задвижване на четирите колела, V8, както и тракшън контрол.

Само 8 години по-късно се появява и E39, което се отличава с изцяло нов дизайн, въздушно окачване при комби варианта, както и сателитна навигация. Предлага се и с 5.0-литров осмак при M5 модификацията.

Годината е 2003-та, а от BMW показват революционното E60. Модел който и до днес е любим и актуален за много от BMW феновете, макар да празнува 20-тата си годишнина. Тук се появяват екстри като активна кормилна рейка, адаптивни светлини, адаптивен круиз контрол, iDrive, хедъп дисплей, бензинови турбо мотори, както и пера за смяна на предавките. Няма как да пропуснем и 5.0-литровия V10, запазен за най-мощното М5, предлагащо се и като комби.

След седем години на пазара, E60 бе заменено от F10, изцяло нов модел с още по-модерен дизайн и нови технологии. За първи път видяхме хибридни двигатели на 5er, бензинов осмак с турбини, както и дизелов двигател с три турбокомпресора.

Само до преди седмица G30 бе най-актуалното BMW 5 Series, представяйки ни завиване на задните гуми, плъг-ин хибрид, алуминиеви панели, лазерни фарове, както и цели четири турбини за дизеловото M550d. В същото време М5 за първи път получи задвижване на четирите колела.

Завършваме с най-актуалното BMW 5 Series, носещо означението G60. То ни представи първото по рода си изцяло електрическо 5er с индекса i5. Също така видяхме усъвършенствани системи за сигурност и нови двигатели с високо ниво на електрификация.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 24 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    10 9 Отговор
    Нали знаете защо БМВ не правят камиони?

    Коментиран от #19

  • 2 Едисон

    18 8 Отговор
    Е 34 като здравинаи комфорт, и М-ката на Е39 за удоволствие.Аз казах
  • 3 Трифонов

    10 21 Отговор
    От чисто дизайнерска гл.т., Е60 е най-красивата петица до момента.
  • 4 Султана

    19 0 Отговор
    Завиване на задните колела се предлага още при F10, като платена опция. С 3 рейки е и е доста проблемно. Иначе Е34 на мен си ми остава любимо, въпреки че е антика вече.
  • 5 Хаха

    18 12 Отговор
    Нито едно ! Не съм фен на марката. В БГ всеки от малцинствата, разбирай цигуларин , се е качил на BMW с парите от европомощите от Европата.

    Коментиран от #14

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Некой си

    5 7 Отговор
    Ленд Крузер!
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Джуган

    11 0 Отговор
    Е28 М-ка
  • 12 гуньо простия

    10 3 Отговор
    Продаденото!
  • 13 Трагедия са тия

    9 9 Отговор
    С е60 в10 м5 се опитваха да конкурират Додж Вайпер доста неуспешно

    Коментиран от #15

  • 14 Фен на БМВ

    14 7 Отговор

    До коментар #5 от "Хаха":

    Добре, че не си умен. Виждал си ти БМВ, ми аз пък всеки ден виждам от малцинствата с Е класа. Е ко прайм, не караме такава ли? Ама, че ограничено мислене.
  • 15 Фен на БМВ

    14 1 Отговор

    До коментар #13 от "Трагедия са тия":

    Колега, тоя Додж не е ли кола с 2 врати, спортна. Наистина не им се е получило с тоя седан на баварците...
  • 16 Е39

    4 2 Отговор
    Е39 дизайнера май беше японец. Но комбито ми е любимото 5та серия 3ка дизел.

    Коментиран от #28

  • 17 Мечока

    5 0 Отговор
    E 28 е моята кола.Имах такава модел 1985,518-115 коня бензин,беше само на шест години.Бих си я купил отново,ей така за уикендите.
  • 18 Джонката

    9 1 Отговор
    Само първо поколение си струва - машина за ценители. Другото в последващите поколения е за големите "разбирачи"... Модела на първо поколение е от края на 70-те , имаше 518 , но в последствие с няколко поколения след това този работен обем го пренебрегнаха и най малкото остана в гамата 520.

    Коментиран от #20

  • 19 Знайко

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    мда....масления резорвоар трябва да е по-голям от горивния!
  • 20 Знайко

    5 1 Отговор

    До коментар #18 от "Джонката":

    Като жълтото на първата снимка , но 525тдс. Мой приятел беше пил и трябваше някой да го закара в Добрич та имах късмета да се запозня с дизел-пауър от ранните версии. Варна-Добрич-21 мин ! Тогава пътя беше с милиадри кръпки и шахматни кратери, обаче бавареца прелита ниско с 210 км/ч! Ауспуха е един и е приблизително в средата на задницата. Като му дръшнеш воляна рязко се накланя леко и се стрелва в завоя. Много пипнат автомобил! ...и гореше нищо ...някъде 6.5 до 8 литра.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Ироничен

    1 0 Отговор
    Любима ми е седма серия, но ми идва скъпа. Имал съм Е34, сега съм с Ф11 /комбито на Ф10/. Между тях карах Волва.
  • 23 Бмв

    1 1 Отговор
    Е39 М-Power..! Е колата..!
  • 24 Българин

    3 4 Отговор
    Нито едно, не харесвам БМВ.
  • 25 0000

    2 1 Отговор
    Карал съм всичките без последното.за идиотско каране Е28 и Е 34 се държат добре на пътя за такава тежка кола,за дълъг път Е60 най ми пасва.Е 39 не го броя за кола.това е пълен клозет.новите-мога да си затворя очите за някои работи,но и те станаха много чупливи и претенциозни

    Коментиран от #29

  • 26 Миусука Мъдото

    2 1 Отговор
    Любимото ми е Хонда Акорд 2.4 i-vtec. БМВ-тата да си ги карат "шведите".
  • 27 Никси

    1 1 Отговор
    всичките включително и до Е39!!!.
  • 28 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Е39":

    баш !!!👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.