Отидете към основна версия

5 130 23

Запознайте се с Alfa Romeo 33 Stradale – суперколата на италианците със 750к.с.

  • alfa romeo-
  • 33 stradale-
  • суперкола

Всички 33 броя вече са разпродадени

Преди броени минути Alfa Romeo представи своя суперкар носещ означението 33 Stradale. Колата е направена в чест на оригиналния автомобил с това име от 60-те години на миналия век, когато са произведени само 18 бройки. За разлика от него, сега ще бъдат произведени 33 копия, всяко от които вече е открило своя собственик. Те са продадени на 11 септември миналата година, когато купувачите са били поканени да разгледат прототипи.

Възможностите за персонализация са безкрайни, включително персонализиран VIN номер с осем цифри, избран от собственика, който също е изобразен и на централната конзола. Оборудвана с отварящи се нагоре врати, върховата Alfa има монокок от въглеродни влакна, комбиниран с алуминиева H-образна рамка, и покрив, изработен от комбинация от двата материала. Дори рамките на прозорците са изработени от въглеродни влакна, докато задното стъкло е заменено с поликарбонат.

Интериорът се предлага в две теми: Tributo и Alfa Corse. Докато първият ще бъде изработен в стила на традиционен автомобил, вторият ще бъде по-спортен. Интериорът, наподобяващ кокпит, има алуминиеви лостчета за смяна на предавките зад волана и е лишен от всякакви контролни уреди, тъй като Alfa иска да се съсредоточите върху това, което е наистина важно - шофирането. В салона е използвана комбинация от кожа, въглеродни влакна, алуминий и алкантара, като в същото вдъхновението се черпи от предшественика от 60-те години.

Сърцето на новия флагман на Alfa Romeo е 3,0-литров V6 двигател с две турбини, произвеждащ 620 конски сили, насочени към задните колела. Въпреки, че мощността съвпада и имаше слухове, че това е двигателят Nettuno на Maserati заради идентичната мощност, то всъщност това е еволюция на 2,9-литровия V6 с две турбини, който се монтира в моделите Giulia и Stelvio Quadrifoglio.

Двигателят работи с осемстепенна автоматична трансмисия с два съединителя от ZF.. Макар че въртящият момент не е споменат, ще ви напомним, че този шестцилиндров двигател, разработен от Alfa, изпомпва до 600 нютон метра в моделите Quadrifoglio, Giulia GTA/GTAm и Giulia SWB Zagato. Не е изключено тук тази характеристика да е дори повече.

Алтернативно, купувачите могат да получат възродената 33 Stradale като изцяло електрически суперавтомобил с мощност над 750 к.с. Електрическият вариант ще изминава 450 км по цикъла WLTP. Независимо от това какво го задвижва, 33 Stradale ще ускорява до 100 км/ч за по-малко от три секунди и ще развива максимална скорост от 333 км/ч. Спирачната система разчита на карбо-керамични дискове Brembo, а окачването се състои от конфигурация с двойни носачи с активни амортисьори и система за повдигане на предния мост.

Главният изпълнителен директор на Alfa Romeo Жан-Филип Импарато обещава, че 33 Stradale няма да бъде последният специален автомобил на марката, тъй като се планират допълнителни модели с висока мощност.

Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 22 гласа.

Свързани новини