Отидете към основна версия

10 353 8

Ето го новото Mini

  • mini-
  • cooper-
  • se-
  • e

Градският хечбек Cooper вече е изцяло електрически

Мюнхен, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

MINI продължава последователно по пътя към моделна гама с изцяло електрическо задвижване и представя два нови модела от семейството - стандартния Mini Cooper и колата с повишена проходимост Countryman.

Наш екип бе на мястото на предпремиерата на модела, който ще бъде демонстриран за първи път пред публика само след броени дни, в рамките на автомобилното изложение в Мюнхен.

Това е петото поколение на Mini Cooper, което вече ще е изцяло електрическо. Автомобилът впечатлява с модерен, дигитален и неподражаем дизайн, като в същото време е запазил "гените" на традиционните автомобили с тази марка.

Екстериор

Това, което различава най-много новото поколение от предходните може да се види в задната част на колата. Докато предницата е сериозно модернизирана, но всички елементи от нея показват, че това е Mini, то задните светлини на колата са съвсем различни. Дали ви харесват или не - преценете сами.

И при новото поколение в предната част доминират иконичните кръгли фарове и характерната радиаторна решетка. Заедно те оформят характерното за марката лице. Новата осмоъгълна предна решетка с филигранен контур още по-силно дефинира предната част в сравнение с шестоъгълната решетка при предишния модел.

Отзад обаче разликите са съществени. Вертикалните светлини имат за цел да напомнят на класическите и също като фаровете могат да бъдат превключвани в различни режими, но формата им вече е по-различна. Третата стоп светлина и задния фар за мъгла са изравнени с повърхността, интегрирани са в цялостното оформление и подчертават високото качество на малката градска кола.

Ясно изразената линия на "раменете" прави новия Cooper да изглежда особено мощно. Задната част е разделена от характерна, черна лайстна, в която е интегриран механизмът за отваряне на багажника. Хоризонталната ѝ насоченост пък подчертава широката стойка и високия спортен дух.

Интериор

За първия модел през 1959 година изобретателят на Mini Алек Исигонис оформя интериор с кръгъл инструмент в средата, както и характерна лента с превключватели под него. При новото Mini Cooper тези два елемента, заедно с волана, също са в основата на дизайна. Кръглият дисплей обаче представлява изцяло сензорен екран.

Централният OLED дисплей поставя нов стандарт с високата си резолюция. Но също като кръглият инструмент на предишния модел, новата централна икона доминира в интериора с разнообразните си функции.

Задвижване

С изцяло електрическото си задвижване новото MINI Cooper е последователно насочено към градска радост от шофирането и пренася характера на иконичния модел в чисто електрическото бъдеще на марката.

Електромоторът с мощност 135 кВт/184 к.с. на Cooper E развива максимален въртящ момент от 290 Нм и ускорява автомобила от 0 до 100 км/ч за 7.3 секунди. По-наточената модификация Cooper SE разполага с още по-впечатляваща мощност - 160 кВт/218 к.с. и максимален въртящ момент 330 Нм, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.7 секунди.

Пробегът по тестовия цикъл WLTP е 305 км за Cooper E, който се осигурява от високоволтова батерия с капацитет 40.7 кВтч. При Mini Cooper SE благодарение на капацитета от 64=2 кВтч пробегът достига до малко над 400 км.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 12 гласа.

Свързани новини