Мюнхен, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
MINI продължава последователно по пътя към моделна гама с изцяло електрическо задвижване и представя два нови модела от семейството - стандартния Mini Cooper и колата с повишена проходимост Countryman.
Наш екип бе на мястото на предпремиерата на модела, който ще бъде демонстриран за първи път пред публика само след броени дни, в рамките на автомобилното изложение в Мюнхен.
Това е петото поколение на Mini Cooper, което вече ще е изцяло електрическо. Автомобилът впечатлява с модерен, дигитален и неподражаем дизайн, като в същото време е запазил "гените" на традиционните автомобили с тази марка.
Екстериор
Това, което различава най-много новото поколение от предходните може да се види в задната част на колата. Докато предницата е сериозно модернизирана, но всички елементи от нея показват, че това е Mini, то задните светлини на колата са съвсем различни. Дали ви харесват или не - преценете сами.
И при новото поколение в предната част доминират иконичните кръгли фарове и характерната радиаторна решетка. Заедно те оформят характерното за марката лице. Новата осмоъгълна предна решетка с филигранен контур още по-силно дефинира предната част в сравнение с шестоъгълната решетка при предишния модел.
Отзад обаче разликите са съществени. Вертикалните светлини имат за цел да напомнят на класическите и също като фаровете могат да бъдат превключвани в различни режими, но формата им вече е по-различна. Третата стоп светлина и задния фар за мъгла са изравнени с повърхността, интегрирани са в цялостното оформление и подчертават високото качество на малката градска кола.
Ясно изразената линия на "раменете" прави новия Cooper да изглежда особено мощно. Задната част е разделена от характерна, черна лайстна, в която е интегриран механизмът за отваряне на багажника. Хоризонталната ѝ насоченост пък подчертава широката стойка и високия спортен дух.
Интериор
За първия модел през 1959 година изобретателят на Mini Алек Исигонис оформя интериор с кръгъл инструмент в средата, както и характерна лента с превключватели под него. При новото Mini Cooper тези два елемента, заедно с волана, също са в основата на дизайна. Кръглият дисплей обаче представлява изцяло сензорен екран.
Централният OLED дисплей поставя нов стандарт с високата си резолюция. Но също като кръглият инструмент на предишния модел, новата централна икона доминира в интериора с разнообразните си функции.
Задвижване
С изцяло електрическото си задвижване новото MINI Cooper е последователно насочено към градска радост от шофирането и пренася характера на иконичния модел в чисто електрическото бъдеще на марката.
Електромоторът с мощност 135 кВт/184 к.с. на Cooper E развива максимален въртящ момент от 290 Нм и ускорява автомобила от 0 до 100 км/ч за 7.3 секунди. По-наточената модификация Cooper SE разполага с още по-впечатляваща мощност - 160 кВт/218 к.с. и максимален въртящ момент 330 Нм, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 6.7 секунди.
Пробегът по тестовия цикъл WLTP е 305 км за Cooper E, който се осигурява от високоволтова батерия с капацитет 40.7 кВтч. При Mini Cooper SE благодарение на капацитета от 64=2 кВтч пробегът достига до малко над 400 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Име
Коментиран от #3
12:38 01.09.2023
2 Мерцедесаджия
12:42 01.09.2023
3 Знайко
До коментар #1 от "Име":
Цената ще направи така , че да не ти харесва! Тръст ме!13:05 01.09.2023
4 Пловдивчанин
13:18 01.09.2023
5 Наресва ми
13:21 01.09.2023
6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
14:00 01.09.2023
7 любител
14:39 01.09.2023
8 Класическо
21:23 01.09.2023