Отидете към основна версия

2 985 3

Подробно за новото Peugeot E-3008

  • peugeot-
  • e-3008-
  • 3008-
  • stellantis

Кросоувърът пристига с пробег от 700 километра

Третото поколение на Peugeot 3008 беше официално представено от френския автомобилен производител седем години след дебюта на предишната версия в Европа. Само преди няколко дни французите разкриха дизайна на модела, а сега те представят и пълната информация за него.

Моделът дебютира в изцяло електрически вариант с името E-3008, но на по-късен етап ще се предлага и с версии с ДВГ, като стандартното 3008. Кросоувърът от е първият в историята сериен модел, базиран на платформата STLA Medium, разработена от Stellantis и ще се предлага в две нива на оборудване - Allure и GT - с три пакета опции и три варианта на електрическо задвижване.

Първият вариант се състои от 400-волтов никел-мангано-кобалтова (NMC) батерия с капацитет 73 киловатчаса и монтиран отпред постоянен синхронен електродвигател, който генерира 210 к.с. и 343 нютон метра въртящ момент, Пробегът е 525 км с едно зареждане.

Ще се предлага и двумоторна версия, която използва същата 73кВтч батерия и добавя електромотор с мощност 111 к.с и 166 нютон метра на задния мост за системна мощност от 320 к.с.. Очакваният пробег за тази версия е 525 км, същият като при варианта с един двигател, което означава, че задният двигател може да се възползва от системата за изключване при определени условия на шофиране.

И накрая, има версия за дълъг пробег с по-голяма батерия с капацитет 98 кВтч и монтиран отпред електромотор с мощност 230 к.с и въртящ момент 343 нютон метра което позволява максимален пробег от 700 км с едно зареждане.

Водачът има на разположение няколко режима на шофиране, включително режим 4WD при варианта с двоен двигател, който разпределя мощността към всичките четири колела, когато пътната настилка е хлъзгава, но само при скорост до 83 мили в час (135 км/ч). За да се възползва максимално от наличния капацитет на батерията, електрическото Peugeot 3008 се предлага стандартно с термопомпа вместо с конвенционална система за отопление на интериора. Предлагат и три нива на рекуперативно спиране, които могат да се избират чрез лостчетата на волана: Ниска, за ефект, подобен на този при автомобил с двигател с вътрешно горене, умерена и повишена.

И трите версии на кросоувъра стандартно разполагат с 11 kW бордово зарядно устройство, като опция се предлага 22 kW и могат да приемат 160 kW променлив ток. Това е достатъчно, за да заредите от 20 до 80% за около 30 минути.

Междуосието на E-3008 е с дължина 2 739 мм е с 64 мм по-голямо от това на старото 3008, което би трябвало да осигури на пътниците на задните седалки забележимо увеличение на пространството за краката. E-3008 влиза в продажба в Европа през февруари 2024 г., като първите модели, които ще се появят, са базовият FWD 210 и бензинов хибрид, за който все още няма официална информация. Останалите модели ще се присъединят към гамата до края на третото тримесечие на 2024 г.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 6 гласа.

Свързани новини