Третото поколение на Peugeot 3008 беше официално представено от френския автомобилен производител седем години след дебюта на предишната версия в Европа. Само преди няколко дни французите разкриха дизайна на модела, а сега те представят и пълната информация за него.
Моделът дебютира в изцяло електрически вариант с името E-3008, но на по-късен етап ще се предлага и с версии с ДВГ, като стандартното 3008. Кросоувърът от е първият в историята сериен модел, базиран на платформата STLA Medium, разработена от Stellantis и ще се предлага в две нива на оборудване - Allure и GT - с три пакета опции и три варианта на електрическо задвижване.
Първият вариант се състои от 400-волтов никел-мангано-кобалтова (NMC) батерия с капацитет 73 киловатчаса и монтиран отпред постоянен синхронен електродвигател, който генерира 210 к.с. и 343 нютон метра въртящ момент, Пробегът е 525 км с едно зареждане.
Ще се предлага и двумоторна версия, която използва същата 73кВтч батерия и добавя електромотор с мощност 111 к.с и 166 нютон метра на задния мост за системна мощност от 320 к.с.. Очакваният пробег за тази версия е 525 км, същият като при варианта с един двигател, което означава, че задният двигател може да се възползва от системата за изключване при определени условия на шофиране.
И накрая, има версия за дълъг пробег с по-голяма батерия с капацитет 98 кВтч и монтиран отпред електромотор с мощност 230 к.с и въртящ момент 343 нютон метра което позволява максимален пробег от 700 км с едно зареждане.
Водачът има на разположение няколко режима на шофиране, включително режим 4WD при варианта с двоен двигател, който разпределя мощността към всичките четири колела, когато пътната настилка е хлъзгава, но само при скорост до 83 мили в час (135 км/ч). За да се възползва максимално от наличния капацитет на батерията, електрическото Peugeot 3008 се предлага стандартно с термопомпа вместо с конвенционална система за отопление на интериора. Предлагат и три нива на рекуперативно спиране, които могат да се избират чрез лостчетата на волана: Ниска, за ефект, подобен на този при автомобил с двигател с вътрешно горене, умерена и повишена.
И трите версии на кросоувъра стандартно разполагат с 11 kW бордово зарядно устройство, като опция се предлага 22 kW и могат да приемат 160 kW променлив ток. Това е достатъчно, за да заредите от 20 до 80% за около 30 минути.
Междуосието на E-3008 е с дължина 2 739 мм е с 64 мм по-голямо от това на старото 3008, което би трябвало да осигури на пътниците на задните седалки забележимо увеличение на пространството за краката. E-3008 влиза в продажба в Европа през февруари 2024 г., като първите модели, които ще се появят, са базовият FWD 210 и бензинов хибрид, за който все още няма официална информация. Останалите модели ще се присъединят към гамата до края на третото тримесечие на 2024 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Електрото скоро пак ще го забравят
Преди да фалират се усетиха че само с електрокари няма да стане.
Светът не е идилията с малки холандски къщи с двор , равен пейзаж с алей за велосипеди и подскачаши зайчета
16:49 12.09.2023
2 Муньо
18:16 12.09.2023
3 самсилапам
11:52 01.11.2023