Китайските автомобили, които наводниха руския автомобилен пазар след въвеждането на санкциите, се оказват доста ненадеждни. Собствениците им се оплакват от постоянни проблеми и са принудени да посещават значително по-често сервизите. Информацията е на руското издание "Известия".
За 9-те месеца на 2023 г. за ремонт са изпратени с 35% повече китайски коли, които са на възраст под 4 години, отколкото през същия период на миналата година. Много често в сервизите пристигат с проблеми автомобили от марките Chery, Lifan и Geely, но най-голямо увеличение на заявките в сервизните центрове е регистрирано сред собствениците на превозни средства с марката Haval (+88%).
Най-много проблеми при всички китайски автомобили се свързват с качеството на сглобяване, А след това - с ненадеждна конструкция. Проведеното проучване показва, че 61% от руските шофьори смятат автомобилите от Китай за недостатъчно адаптирани към руските условия, а 19% са на мнение, че китайските коли изобщо са неспособни да оцелеят в суровите зими.
По-специално, много китайски автомобили имат тънък метален корпус, който не издържа на големи натоварвания и е склонен към корозия. Окачването се проваля по пътища с дупки и не е адаптирано към активната работа на автомобила в руските условия. Проучването показва и един силно обезпокоителен факт - доста често се налага ремонт само след пробег от 20 000 километра. Друго слабо място е автомобилната електроника от Китай.
Ще припомним, че след въвеждането на санкции срещу Руската федерация вносът на автомобили от световни марки на практика спря. Тяхната ниша беше заета от китайски автомобилни производители. През 2022 г. в Русия са внесени 162 000 коли от Поднебесната империя, а за първите 8 месеца на 2023 г. - 287 000.