Китайската група Great Wall обединява своите марки Ora и Wey под единния флаг на GWM, за да направи инвазията си на европейския пазар по-осезаема. Едновременно с това се преименуват и електрифицираните модели в гамата. Първоначално планирано за края на 2023 година, стартирането на GWM в Европа се отлага за известно време, но по всяка вероятност ще се случи.
Според ръководството на Great Wall, множеството китайски марки в Европа водят до риск да загубят своята яснота за клиентите. Гигантът GWM (Great Wall Motors), в разгара на своята фаза на лансиране на нови продукти Стария континент и осъзнавайки това потенциално препятствие, реши да обедини своите марки, за да коригира объркването сред европейските клиенти. Марките GWM Ora и Wey ще бъдат групирани под една обща марка - GWM от 2024 година.
Ще припомним, че марките на GWM - Ora и Wey бяха представени на европейците по време на автомобилното изложение в Париж през 2022 г., като първата е специализирана в 100% електрически превозни средства. Ora извадиха компактния Funky Cat и седана Next Ora Cat, преименуван на Lightning Cat. А Way атакува Европа с plug-in хибридните SUV-та Coffee 01 и Coffee 02, които са с много по-класически стил. И двете компании твърдят, че са премиум. Сега, определяна като „One GWM“, новата стратегия на групата води до нова номенклатура за гамата.
GWM Ora Funky Cat се преименува на GWM Ora 03.
GWM Ora Lightning Cat се преименува на GWM Ora 07.
Wey Coffee 01 се преименува на GWM Wey 05.
Wey Coffee 02 се преименува на GWM Wey 03.
"Решението за пускане на пазара и разпространение на всички автомобили под една марка ще подобри "видимостта" на китайския производител и ще позволи на партньорите на GWM да възприемат единна и ефективна търговска стратегия", смятат от групата. GWM планира да инвестира в единадесет допълнителни пазара в Европа през 2024 година, включително Испания, Италия и Белгия. Интересното е, че от големите пазари в Европа Франция не е в списъка.