Отидете към основна версия

4 679 9

Проблемът с доставката на украински стоки стана причина за спиране на обслужването на електромобили

  • украйна-
  • части за електромобили-
  • недостиг-
  • cupra

Заради сервизна акция, най-пострадали са електромобилите с марка Cupra

За втори път след руско-украинската война сервизните компании и производителите на автомобили в Европа преустановят или забавят работата си поради изчерпани запаси от компоненти, произведени в Украйна.

Ако в началото на руската инвазия в Украйна имаше недостиг на различни видове електрически кабели за автомобили, сега повечето фирми са останали без термопаста за запечатване на ремонтирани акумулатори.

Първи пострадаха собствениците на електрически автомобили Cupra Born , които се сблъскаха с дълги закъснения при получаване на колите си по време на поддръжката на акумулаторите.

Липсата на термична паста, необходима за запечатване на корпусите на батериите, направи невъзможно връщането на автомобилите навреме. Проблемът се натрупва от лятото, когато Cupra, която е собственост на Volkswagen издаде сервизен бюлетин през юли относно потенциални проблеми със състоянието на батерията.

„Съгласно указанията на сервизната кампания дилърите започнаха да проверяват и отварят кутиите на батериите. Скоро обаче открили недостиг на специалната термична паста, необходима за повторно запечатване.

Заради този критичен компонент, произвеждан в Украйна, марката се сблъска с прекъсвания във веригата за доставки, което доведе до недостиг “ , казват експертите на списание BNN Breaking.

Не е известно обаче кой от украинските доставчици и в коя верига е прекъснал доставките на топлопроводимия уплътнител. Очевидно всичко опира до блокираните камиони на границата на Украйна с Полша.

Невъзможно е да се намери бърза замяна на украинската термопаста с друг висококачествен материал с подходящи характеристики. Първо, украинските производители пазят състава на своя уплътнител в тайна.

Второ, използването на всеки друг уплътнител в пожароопасни акумулаторни продукти изисква предварително дългосрочно изследване и сертифициране. Това не е единственият логистичен проблем, с който започна настоящата година за европейския автомобилен пазар.

Конфликтът в Близкия изток налива масло в огъня, в резултат на което стоките за европейската автомобилна индустрия и автомобилния пазар заобикалят Африка. Но това е друга история.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 5 гласа.

Свързани новини