Въпреки нарастващата популярност на електрическите превозни средства за ежедневно придвижване, неотдавнашно проучване, проведено от голямата британска лизингова компания Zenith, разкрива някои интересни факти. Проучването, в което са участвали 2800 водачи на електромобили, установи, че малко над половината от тях притежават и бензинов или дизелов автомобил. Освен това само 18% от анкетираните съобщават, че използват своите електромобили за по-дълги пътувания, надхвърлящи 100 километра.
Според Zenith данните от проучването сочат, че много семейства се колебаят дали да се ангажират напълно с електромобилите поради опасения за ненадеждна обществена инфраструктура за зареждане и безпокойство за пробега. Следователно лизинговата компания изказва предположението, че традиционният модел на семейство с два автомобила може да бъде един от факторите, възпрепятстващи широкото преминаване към електромобили.
Тези констатации са подробно описани във втория годишен доклад на Zenith EVXperience Report, в който се посочва, че 51% от водачите с лизингови електромобили все още запазват автомобил с двигател с вътрешно горене, който предпочитат за по-дълги пътувания. Сред тази група значителен дял от 73 процента не изразяват намерение да се разделят с резервния си автомобил с бензинов или дизелов двигател в полза на преминаването изцяло към електрическа енергия.
Тим Бюкан, главен изпълнителен директор на Zenith, обяснява тази предпазливост сред последната вълна от водачи на електромобили с различни фактори. Сред тях са решението на правителството на Обединеното кралство да отложи забраната за продажба на бензинови/дизелови автомобили, недостатъците в изпълнението на целите за инсталиране на свръхбързи зарядни устройства по магистралите и широко разпространените погрешни схващания за шофирането на електромобил.
Бюкан подчертава необходимостта от по-голяма сигурност и подкрепа от страна на правителството, за да се улесни преходът към електромобили. Той призовава за мерки, които са в съответствие с целта за постигане на нулеви нетни емисии, и се застъпва за увеличаване на инвестициите в инфраструктура за зареждане, за да се отговори на променящите се нужди на потребителите.
Въпреки резервите по отношение на пътуванията на дълги разстояния с електромобили, проучването на Zenith установява нарастващ интерес към удобните за семейството електрически модели. Сред 26-те модела електромобили, включени в проучването, популярни избори като Audi e-tron, Kia e-Niro и Cupra Born се нареждат сред първите пет. Това показва желание за просторни, семейни електромобили, дори сред потребителите, които продължават да разчитат на бензинови или дизелови автомобили. Интересно е, че макар Tesla да остава водещ избор, Zenith отбелязва спад в нейната популярност, което отразява разширяващото се разнообразие от модели на електромобили, предлагани на пазара.