25 Февруари, 2024 12:00 2 704 41

Половината от собствениците на електромобили имат кола с ДВГ за дълъг път

  • tesla-
  • e-tron-
  • електромобили

Повечето от тях нямат планове да се отърват от нея

Половината от собствениците на електромобили имат кола с ДВГ за дълъг път - 1

Въпреки нарастващата популярност на електрическите превозни средства за ежедневно придвижване, неотдавнашно проучване, проведено от голямата британска лизингова компания Zenith, разкрива някои интересни факти. Проучването, в което са участвали 2800 водачи на електромобили, установи, че малко над половината от тях притежават и бензинов или дизелов автомобил. Освен това само 18% от анкетираните съобщават, че използват своите електромобили за по-дълги пътувания, надхвърлящи 100 километра.

Според Zenith данните от проучването сочат, че много семейства се колебаят дали да се ангажират напълно с електромобилите поради опасения за ненадеждна обществена инфраструктура за зареждане и безпокойство за пробега. Следователно лизинговата компания изказва предположението, че традиционният модел на семейство с два автомобила може да бъде един от факторите, възпрепятстващи широкото преминаване към електромобили.

Тези констатации са подробно описани във втория годишен доклад на Zenith EVXperience Report, в който се посочва, че 51% от водачите с лизингови електромобили все още запазват автомобил с двигател с вътрешно горене, който предпочитат за по-дълги пътувания. Сред тази група значителен дял от 73 процента не изразяват намерение да се разделят с резервния си автомобил с бензинов или дизелов двигател в полза на преминаването изцяло към електрическа енергия.

Тим Бюкан, главен изпълнителен директор на Zenith, обяснява тази предпазливост сред последната вълна от водачи на електромобили с различни фактори. Сред тях са решението на правителството на Обединеното кралство да отложи забраната за продажба на бензинови/дизелови автомобили, недостатъците в изпълнението на целите за инсталиране на свръхбързи зарядни устройства по магистралите и широко разпространените погрешни схващания за шофирането на електромобил.

Бюкан подчертава необходимостта от по-голяма сигурност и подкрепа от страна на правителството, за да се улесни преходът към електромобили. Той призовава за мерки, които са в съответствие с целта за постигане на нулеви нетни емисии, и се застъпва за увеличаване на инвестициите в инфраструктура за зареждане, за да се отговори на променящите се нужди на потребителите.

Въпреки резервите по отношение на пътуванията на дълги разстояния с електромобили, проучването на Zenith установява нарастващ интерес към удобните за семейството електрически модели. Сред 26-те модела електромобили, включени в проучването, популярни избори като Audi e-tron, Kia e-Niro и Cupra Born се нареждат сред първите пет. Това показва желание за просторни, семейни електромобили, дори сред потребителите, които продължават да разчитат на бензинови или дизелови автомобили. Интересно е, че макар Tesla да остава водещ избор, Zenith отбелязва спад в нейната популярност, което отразява разширяващото се разнообразие от модели на електромобили, предлагани на пазара.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    34 6 Отговор
    Така вместо да намаляват колите се увеличават.Планетата вече не издържа.

    Коментиран от #8

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    24 6 Отговор
    Е колко да е "дълъг път" път от 100км❓❓❓

    Коментиран от #20

  • 3 Тъй де!Де е киро на кирия

    24 6 Отговор
    Затуй лятоска тръгваме от софията за морето с две коли,едната електричка,другата с двг.Оставям жената по бензиностанциите на зарядка,а аз с двг-то вече съм на плажа с децата.После обикаляме плажовете с електричката.

    Коментиран от #7

  • 4 Пич

    38 10 Отговор
    Ее , значи половината привърженици на електрокарите са полуидиоти , а не пълни идиоти !!!

    Коментиран от #5, #6

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Абе

    16 9 Отговор

    До коментар #4 от "Пич":

    Не са баш идиоти, имат си пари, угаждат си. Мой познат ина Кайен и Дачия електрокар. В София с елкара, няма синя зона и т. н. С поршето на морето...
  • 7 Почти

    4 14 Отговор

    До коментар #3 от "Тъй де!Де е киро на кирия":

    Наполовина си познал. На морето хората по бански много мразят да им чадиш с дpъгел.

  • 8 ФЕН

    15 1 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Последната статистика е 80 000 000 -коли производство на година и 16 000 000 спират/скрапират от движение! Ако спешно не се въведат новите енергии и не се прес това свръх производство /печалбарство ....ще се пръснем като гноен цирей!
  • 9 Тизе

    6 3 Отговор

    До коментар #5 от "3-фазния":

    Пърдиш , оти човеко те натегна здраво
  • 10 Тото 1 и Тото 2

    12 3 Отговор
    А бат Бойко какво си има ? Цяла , половина или делкана / с Шиши / България ?
  • 11 Пилотът Гошу

    32 4 Отговор
    Ганев, навсякъде на запад се говори за големия спад при продажбите на електрически автомобили, ти ни обясняваш, че популярността нараствала...
    При над 1,5 милиарда автомобила на планетата, електрическите автомобили все още са просто една ниша... Не половината, повечето собственици на електрокари имат и автомобил с ДВГ. Групата блеещи фанатици въобще не са мнозинство при купувачите на ел. автомобили.
    Тук из коментарите се подвизава част от тях, дето ти обясняват как електромобил, движещ се със същата средна скорост като твоя ДВГ, стига по-бързо от теб или като му забиеш фактите в лицето, ти обяснява, как си бил мал.о.умен, че пътуваш с кола тези километри, трябвало да си с влак и самолет, а пет секунди преди това ти обяснява, как с електричката било супер...
    Естествено, реално тези специалисти въобще нямат електромобили, четат разни тестчета от някой си в нета или ги карат на къси разстояния, но пък затова разпъват локуми от България до луната...
    Електромобилите са и дълго време ще останат ниша, вероятно въобще няма да се стигне до масово преминаване към тях въобще (може сами да си сметнете колко години би отнело да смениш над милиард автомобили при възможностите за производство...).
    За града и за къси разстояния са идеални, там им е силата. Останалото е в царството на ДВГ и въобще не чакайте скоро да се промени...
    Да ви припомня ли високопарните дрънканици на Тесла за новите им батерии, дето щяха да имат х5 рейндж? Всички набързо сметнаха как вмест

    Коментиран от #14, #17

  • 12 Пилотът Гошу

    24 3 Отговор
    Как вместо 250-300км ще карат по 1500 .... Още чакат...
    Млекодоенето ще продължава докато има крави...

    Коментиран от #22

  • 13 Да направят данъка

    7 15 Отговор
    както за втори, трити и тн апартамент. Първи автомобил - основен и е с нормален данък, оттам нататък х4 за всеки следващ автомобил.
  • 14 Не е баш тъй!

    7 9 Отговор

    До коментар #11 от "Пилотът Гошу":

    Има спад на електрички,ама на западноевропейски марки.Питай китайците(бринг йор дриймс) и Илоня имат ли спад!

    Коментиран от #16

  • 15 Турбодизел

    18 0 Отговор
    Имат и велосипед за кратки пътувания, а електричката е само за да дразнят комшиите.
  • 16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    18 3 Отговор

    До коментар #14 от "Не е баш тъй!":

    Стъкмистика , сър ❗задачка-закачка:
    При ръст 2% на база 1 000 000 ДВГ и ръст 20% на база 10 000 ел. ки , въпросът е какво става с делът на ел.ките общо ❓ Увеличава ли се, запазва ли се или намалява ❓

    Коментиран от #23

  • 17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    14 2 Отговор

    До коментар #11 от "Пилотът Гошу":

    Мен все миноси миносят, като им припомня , че ИЛюзОН обеща в края на 2017г. да пусне в продажба камионите си на ток ❗😀❗
  • 18 тъй шъй

    13 3 Отговор
    Все повече се смея, когато се казва, че проблем на елкарите са зарядните станции. Това е един от многото проблеми и не е първостепенен. Но продължат да измислят оправдания за срива на желаещите. Сега гледам бруталното обезценяване на и-трон за 1 година-30%.
  • 19 обективно

    2 1 Отговор
    Мисля , че с това се изчерпва спора по темата .
  • 20 Гост

    13 4 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    За електрокара 100 километра са "дълъг" път.
  • 21 Жорж

    12 2 Отговор
    Това ми звучи като -" Ще се оженя,но за по-сигурно ще си имам и любовница,защото съпругата не ми издържа".
  • 22 Гоше

    3 11 Отговор

    До коментар #12 от "Пилотът Гошу":

    Да не си объркал Тесла с toyota? Защото те са се отказаха още преди няколко години да произвеждат автомобил с 1000 км пробег, защото от него няма никакви ползи при дълго пътуване, а има само недостатъци защото заради няколко пътувания в годината при които можеш да се възползваш от голямата, се налага да носиш 500 кг повече багаж цяла година което ти вдига разхода.

    При дълги пътувания, само първите 1000 километра имаш някаква полза от тази батерия, а след това времето за зареждане си е същото независимо дали пробегът ти е 200 или 2 000 км, защото времето за зареждане зависи от мощността. От Тесла вдигнаха мощността от 120 на 250 kW и намалиха времето за зареждане на половина. Сега за да изминеш 1000 километра е необходимо да спреш четири пъти по 10 минути ако много бързаш. Или само два пъти по 25 минути, което намалява спиранията наполовина и увеличава времето с 10 минути. Избора си е твой, но не плащаш два пъти повече за батерия и не носиш 500 кг допълнително. и не носиш 500 кг допълнително.

    Toyota лъже феновете си за батерия с 1500 км пробег и 10 минутно зареждане. Това никога няма да се случи защото е абсолютно безсмислено. Никой не кара по 1500 км без да спре, А ако може да зареди дори "само" 500 км за 5-10 минути, е напълно приемлив реален пробег от 800 км.
  • 23 Егати глупавия въпрос

    3 9 Отговор

    До коментар #16 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "При ръст 2% на база 1 000 000 ДВГ и ръст 20% на база 10 000 ел. ки , въпросът е какво става с делът на ел.ките общо ❓ Увеличава ли се, запазва ли се или намалява ❓"

    Разбира се, че делът на електромобилите се увеличава. Само където си се объркал, че продажбите на автомобили с ДВГ се увеличават. С 2% се увеличава общия брой на автомобилите като в този общ брой са включени и електромобилите, които растат с 20% годишно.

    Ако можеше да смяташ, нямаше да зададеш точно този въпрос, защото при 80 милиона продажби на автомобили миналата година от който 10 милиона са електромобили, след 10 години при 2% ръст общите продажби ще са 97,5 милиона, А при 20% ръст на електромобилите излиза че трябва да се продават по 62 милиона електромобила от общо 97 милиона продажби. Дори електриците не вярват в толкова добри резултати, дори да не бъдат отменени забраните за продажби на ДВГ през 2035. А те ще бъдат отменени.

    А съм сигурен, че си бил убеден че делът на електромобилите ще пада, когато си задал въпроса.

    Коментиран от #25

  • 24 тъй шъй

    17 2 Отговор
    Хайде пак се включи електрическата латерна, да обяснява как Тесла всичко знаят, а Тойота нищо. На няколко фронта се бори самоотвержено, но електрическият кораб потъва. Всеки ден по няколко тежки удара върху електрификацията четем.
    А всички чакаме евтина, удароустойчива, несамозапалваща се и с добър пробег батерия. Тогава няма нужда някой да се репчи и да обяснява колко всички сме глупави. А и една дребна подробност- всичко това на цена под цената на ДВГ и без непазарни похвати.

    Коментиран от #27

  • 25 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 2 Отговор

    До коментар #23 от "Егати глупавия въпрос":

    Егати глупавия ОТГОВАРЯЩ ‼️
    Дори не разбра заначението на думата "закачка" 😀
    А за твоите уж реални сметки без кръчмар не ми се коментира ❗
    Как от 80млн с 2 % ръст стана 97 млн , а от 10 млн с ръст 20% става 60 млн само твоят мозАк може да обЯсни ❗
    Споко! Не се пени ❗

    Коментиран от #26, #32

  • 26 Математика брат

    3 6 Отговор

    До коментар #25 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Математиката така казва. По твоите сметки колко излизат?

    Коментиран от #28

  • 27 Кои лоши новини

    3 8 Отговор

    До коментар #24 от "тъй шъй":

    Че ръстът на електромобилите се е "забавил" на 20% и ако продължи така, то през 2035 година ще се продават само 70 милиона електромобила годишно и ДВГ няма да е "умрял"?
  • 28 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 3 Отговор

    До коментар #26 от "Математика брат":

    Сметката на кръчмаря е вярна, колите ги няма❗ Схващаш ли ❓
    Не става само на хартия❗ Няма зарядни станции, няма ток, скоро и редки метали няма да имат за този ръст ❗ Сега в София с ДВГ се бият къде да паркират, утре с ел.ките ще се бият къде да зареждат ❗
    Далечното бъдеще не е толкова близко 😉

    Коментиран от #30

  • 29 Техно

    15 4 Отговор
    Всеки който има два грама мозък му е ясно че т.нар. ел. кола може да бъде единствено някъв тип спомагателно превозно средство и то за некой дето има стотина хилки в излишък.
    Това което прави впечатление е същистващото нахалство на въпросният господин от статията, който удобно е прехвърлил отговорността за скапаната и безперспективна технология на клиентите. Те видиш ли, не знаели как да използват туй иначе "съвършенно" превозно средство...

    Коментиран от #31

  • 30 Чакай да се разберем

    4 7 Отговор

    До коментар #28 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ти попита за математически въпрос, като лично зададе всичките условия на задачата, а аз ти дадох математически отговор - пазарният дял ще се увеличава, ако едното расте с 2%, а другото с 20% , което е много близко до акъла и дори няма нужда от смятане.

    Казах ти резултата и като не ти хареса, започна да търсиш оправдания, все едно аз съм измислил условията на задачата. Има една народна поговорка, да не задаваш въпроси, на които не искаш да чуеш отговора.

    Коментиран от #37

  • 31 Без мозъчни деца ли имаш

    5 11 Отговор

    До коментар #29 от "Техно":

    Защото на 100% децата ти ще изберат да карат електромобил. Ще изберат, а никой няма да ги кара насила. Ако след 20 години внуците ти намерят и прочетат това мнение, със сигурност ще се срамуваш от думите си. Точно както би се срамувал от думите си за скъпите мобифони, скъпите и сложни GSM, абсолютно безполезните смартфони, скапаните цифрови фотоапарати, които струват една шапка пари, а правят по-лоши снимки от лентов апарат и няма къде да си изкараш една снимка от тях, за да я покажеш на баба си. Смотаните камери на смартфона, който не може да изкара и един ден с едно зареждане на батерията, а хубавият GSM с копчета изкарва по цяла седмица и т.н. забравих и телефоните с шайби и телевизорите с кинескопи, защото няма смисъл от HD резолюция със 720 , да не говорим за 1080p защото няма такова съдържание е никой не излъчва сигнал с такава честота.

    Дали не си казвал 90% от нещата, които изброих, но сега те е срам да си признаеш?

    Коментиран от #34

  • 32 Гост

    7 2 Отговор

    До коментар #25 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Адреналинката - електричка така смята 5 години по 20 процента ръст е равно на 100 %.
  • 33 Гост

    5 2 Отговор
    Адреналинката - електричка не се сеща че първо няма кой да произведе милиони електрокари и второ няма кой да ги купи.
  • 34 Техно

    6 2 Отговор

    До коментар #31 от "Без мозъчни деца ли имаш":

    Ако приравняваш електромобила към всичко, което така обстойно си описал, защо да не отпадната всички преференции за покупката му? Защо не отпадне забраната за продажбда на ДВГ веднага?
    Смяташ че това недосче може да се конкурира при равни условия с други тенологии, че е и по-добро? Ми айде тичай на протест да отменят забраната за двг-та и искай да се плаща пракирането е центъра...
    Не помня да е имало правителствени програми за смяна на джиесем с бутони към такъв с тъчскрийн. Или пък за смяна на лампов телевизор с плосък. Ти помниш ли такива?

    Коментиран от #36

  • 35 Анонимен

    10 3 Отговор
    Само да Ви предупредя, че влизате в полемика с местния Мунчо, наречен още електрика, митбъстъра,гост, дрън-дрън, безниковия, многониковия и адреналинка - електричка.
    Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове в Ютуб, чете Уикипедия,знае сайта на ЕСО и енергийните борси и най важното, може да смята сложна лихва в проценти с Ексел.
    Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет не знам.Контакти, мощности, проценти, време, гледайте Екселски таблици и си трайте.
  • 36 Защото

    5 0 Отговор

    До коментар #34 от "Техно":

    изобщо не му изнася отговора и много добре го знае…една шайка 5-6 облъчени са и качват клипчета, че и сами се надъхват…250 км не могат да минат при дъжд и около 0-та…
  • 37 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 3 Отговор

    До коментар #30 от "Чакай да се разберем":

    Не бягам по тъча❕Тази задача не е моя ❗ Моята задачка -закачка бе в пост 16 . Там няма реални факти , а само пример как уж големия впъти ръст всъщ
    ност води до съвсем малък процентов ръст на ел.ките и голям в реален брой превес на ДВГ .
    Това за десет годинишното бъдеще си е негова, или твоя задача, писах че е сметка без кръчмар, точно заради уж верните изходни данни, които обаче няма да останат константни цели десет години ❗
    Дано ме разбра❕
  • 38 Госあ

    4 4 Отговор
    Точно затова японците заложиха на хибридите докато не се осъществи прехода към водород.

    Коментиран от #39

  • 39 Бъдещето

    12 1 Отговор

    До коментар #38 от "Госあ":

    Кога да го очакваме това масово навлизане на водорода? Как си представяш автопарка през 2050 година? Зарядна инфраструктура? Синтетичните горива къде ги забрави?

    Коментиран от #40

  • 40 бай Даньо

    3 1 Отговор

    До коментар #39 от "Бъдещето":

    Елон го каза просто "Водородна кола е глупост" . Малкото неща за които е прав на 100%.
  • 41 бай Даньо

    2 1 Отговор
    Дрогари, намалете отровните емоции против "електрокарите". В България сте много далеч от положението в западния свят за видите с очите си как електрокарите са навсякъде. В щатите караш ли на магистрала няма на къде да се обърнеш да не видиш Тесла, в Калифорния са към 25% от колите... с какво точно се запретнали ръкави да се борите!? В Норвегия и Холандия са повече.... Ще дойде и в България неминуемо с нарастване на стандарта на живот и ще започнете да ги приемате по нормално . В момента върви бясна ценова война между ел. марките и това ще доведе до още по голям дял на електрокарите. И много фалити, но резултат е че до 5 години електриките ще са по евтини от ДВГ ами тогава!? Но никога няма да станат повече от 30-40% от пазара по причина добре описана горе в статията. Електричките са чудни градски коли и това е греха на мъска че сбърка цялата идея като създаде ферари с батерии , но вървим към трабанта с батерии... За тея които не са карали трябва да знат че Теслата като кола е невероятна , ускорение , спортен волан , в завой се държи като Ф1 , безшумна ... за лошите страни някой друг ден.