Въпреки нарастващата популярност на електрическите превозни средства за ежедневно придвижване, неотдавнашно проучване, проведено от голямата британска лизингова компания Zenith, разкрива някои интересни факти. Проучването, в което са участвали 2800 водачи на електромобили, установи, че малко над половината от тях притежават и бензинов или дизелов автомобил. Освен това само 18% от анкетираните съобщават, че използват своите електромобили за по-дълги пътувания, надхвърлящи 100 километра.
Според Zenith данните от проучването сочат, че много семейства се колебаят дали да се ангажират напълно с електромобилите поради опасения за ненадеждна обществена инфраструктура за зареждане и безпокойство за пробега. Следователно лизинговата компания изказва предположението, че традиционният модел на семейство с два автомобила може да бъде един от факторите, възпрепятстващи широкото преминаване към електромобили.
Тези констатации са подробно описани във втория годишен доклад на Zenith EVXperience Report, в който се посочва, че 51% от водачите с лизингови електромобили все още запазват автомобил с двигател с вътрешно горене, който предпочитат за по-дълги пътувания. Сред тази група значителен дял от 73 процента не изразяват намерение да се разделят с резервния си автомобил с бензинов или дизелов двигател в полза на преминаването изцяло към електрическа енергия.
Тим Бюкан, главен изпълнителен директор на Zenith, обяснява тази предпазливост сред последната вълна от водачи на електромобили с различни фактори. Сред тях са решението на правителството на Обединеното кралство да отложи забраната за продажба на бензинови/дизелови автомобили, недостатъците в изпълнението на целите за инсталиране на свръхбързи зарядни устройства по магистралите и широко разпространените погрешни схващания за шофирането на електромобил.
Бюкан подчертава необходимостта от по-голяма сигурност и подкрепа от страна на правителството, за да се улесни преходът към електромобили. Той призовава за мерки, които са в съответствие с целта за постигане на нулеви нетни емисии, и се застъпва за увеличаване на инвестициите в инфраструктура за зареждане, за да се отговори на променящите се нужди на потребителите.
Въпреки резервите по отношение на пътуванията на дълги разстояния с електромобили, проучването на Zenith установява нарастващ интерес към удобните за семейството електрически модели. Сред 26-те модела електромобили, включени в проучването, популярни избори като Audi e-tron, Kia e-Niro и Cupra Born се нареждат сред първите пет. Това показва желание за просторни, семейни електромобили, дори сред потребителите, които продължават да разчитат на бензинови или дизелови автомобили. Интересно е, че макар Tesla да остава водещ избор, Zenith отбелязва спад в нейната популярност, което отразява разширяващото се разнообразие от модели на електромобили, предлагани на пазара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #8
12:05 25.02.2024
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #20
12:06 25.02.2024
3 Тъй де!Де е киро на кирия
Коментиран от #7
12:07 25.02.2024
4 Пич
Коментиран от #5, #6
12:07 25.02.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Абе
До коментар #4 от "Пич":
Не са баш идиоти, имат си пари, угаждат си. Мой познат ина Кайен и Дачия електрокар. В София с елкара, няма синя зона и т. н. С поршето на морето...12:24 25.02.2024
7 Почти
До коментар #3 от "Тъй де!Де е киро на кирия":
Наполовина си познал. На морето хората по бански много мразят да им чадиш с дpъгел.12:25 25.02.2024
8 ФЕН
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Последната статистика е 80 000 000 -коли производство на година и 16 000 000 спират/скрапират от движение! Ако спешно не се въведат новите енергии и не се прес това свръх производство /печалбарство ....ще се пръснем като гноен цирей!12:30 25.02.2024
9 Тизе
До коментар #5 от "3-фазния":
Пърдиш , оти човеко те натегна здраво12:33 25.02.2024
10 Тото 1 и Тото 2
12:35 25.02.2024
11 Пилотът Гошу
При над 1,5 милиарда автомобила на планетата, електрическите автомобили все още са просто една ниша... Не половината, повечето собственици на електрокари имат и автомобил с ДВГ. Групата блеещи фанатици въобще не са мнозинство при купувачите на ел. автомобили.
Тук из коментарите се подвизава част от тях, дето ти обясняват как електромобил, движещ се със същата средна скорост като твоя ДВГ, стига по-бързо от теб или като му забиеш фактите в лицето, ти обяснява, как си бил мал.о.умен, че пътуваш с кола тези километри, трябвало да си с влак и самолет, а пет секунди преди това ти обяснява, как с електричката било супер...
Естествено, реално тези специалисти въобще нямат електромобили, четат разни тестчета от някой си в нета или ги карат на къси разстояния, но пък затова разпъват локуми от България до луната...
Електромобилите са и дълго време ще останат ниша, вероятно въобще няма да се стигне до масово преминаване към тях въобще (може сами да си сметнете колко години би отнело да смениш над милиард автомобили при възможностите за производство...).
За града и за къси разстояния са идеални, там им е силата. Останалото е в царството на ДВГ и въобще не чакайте скоро да се промени...
Да ви припомня ли високопарните дрънканици на Тесла за новите им батерии, дето щяха да имат х5 рейндж? Всички набързо сметнаха как вмест
Коментиран от #14, #17
12:37 25.02.2024
12 Пилотът Гошу
Млекодоенето ще продължава докато има крави...
Коментиран от #22
12:39 25.02.2024
13 Да направят данъка
12:41 25.02.2024
14 Не е баш тъй!
До коментар #11 от "Пилотът Гошу":
Има спад на електрички,ама на западноевропейски марки.Питай китайците(бринг йор дриймс) и Илоня имат ли спад!Коментиран от #16
12:46 25.02.2024
15 Турбодизел
12:51 25.02.2024
16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #14 от "Не е баш тъй!":
Стъкмистика , сър ❗задачка-закачка:При ръст 2% на база 1 000 000 ДВГ и ръст 20% на база 10 000 ел. ки , въпросът е какво става с делът на ел.ките общо ❓ Увеличава ли се, запазва ли се или намалява ❓
Коментиран от #23
12:58 25.02.2024
17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #11 от "Пилотът Гошу":
Мен все миноси миносят, като им припомня , че ИЛюзОН обеща в края на 2017г. да пусне в продажба камионите си на ток ❗😀❗13:07 25.02.2024
18 тъй шъй
14:01 25.02.2024
19 обективно
14:23 25.02.2024
20 Гост
До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
За електрокара 100 километра са "дълъг" път.14:33 25.02.2024
21 Жорж
15:07 25.02.2024
22 Гоше
До коментар #12 от "Пилотът Гошу":
Да не си объркал Тесла с toyota? Защото те са се отказаха още преди няколко години да произвеждат автомобил с 1000 км пробег, защото от него няма никакви ползи при дълго пътуване, а има само недостатъци защото заради няколко пътувания в годината при които можеш да се възползваш от голямата, се налага да носиш 500 кг повече багаж цяла година което ти вдига разхода.При дълги пътувания, само първите 1000 километра имаш някаква полза от тази батерия, а след това времето за зареждане си е същото независимо дали пробегът ти е 200 или 2 000 км, защото времето за зареждане зависи от мощността. От Тесла вдигнаха мощността от 120 на 250 kW и намалиха времето за зареждане на половина. Сега за да изминеш 1000 километра е необходимо да спреш четири пъти по 10 минути ако много бързаш. Или само два пъти по 25 минути, което намалява спиранията наполовина и увеличава времето с 10 минути. Избора си е твой, но не плащаш два пъти повече за батерия и не носиш 500 кг допълнително. и не носиш 500 кг допълнително.
Toyota лъже феновете си за батерия с 1500 км пробег и 10 минутно зареждане. Това никога няма да се случи защото е абсолютно безсмислено. Никой не кара по 1500 км без да спре, А ако може да зареди дори "само" 500 км за 5-10 минути, е напълно приемлив реален пробег от 800 км.
15:22 25.02.2024
23 Егати глупавия въпрос
До коментар #16 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
"При ръст 2% на база 1 000 000 ДВГ и ръст 20% на база 10 000 ел. ки , въпросът е какво става с делът на ел.ките общо ❓ Увеличава ли се, запазва ли се или намалява ❓"Разбира се, че делът на електромобилите се увеличава. Само където си се объркал, че продажбите на автомобили с ДВГ се увеличават. С 2% се увеличава общия брой на автомобилите като в този общ брой са включени и електромобилите, които растат с 20% годишно.
Ако можеше да смяташ, нямаше да зададеш точно този въпрос, защото при 80 милиона продажби на автомобили миналата година от който 10 милиона са електромобили, след 10 години при 2% ръст общите продажби ще са 97,5 милиона, А при 20% ръст на електромобилите излиза че трябва да се продават по 62 милиона електромобила от общо 97 милиона продажби. Дори електриците не вярват в толкова добри резултати, дори да не бъдат отменени забраните за продажби на ДВГ през 2035. А те ще бъдат отменени.
А съм сигурен, че си бил убеден че делът на електромобилите ще пада, когато си задал въпроса.
Коментиран от #25
15:36 25.02.2024
24 тъй шъй
А всички чакаме евтина, удароустойчива, несамозапалваща се и с добър пробег батерия. Тогава няма нужда някой да се репчи и да обяснява колко всички сме глупави. А и една дребна подробност- всичко това на цена под цената на ДВГ и без непазарни похвати.
Коментиран от #27
15:55 25.02.2024
25 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #23 от "Егати глупавия въпрос":
Егати глупавия ОТГОВАРЯЩ ‼️Дори не разбра заначението на думата "закачка" 😀
А за твоите уж реални сметки без кръчмар не ми се коментира ❗
Как от 80млн с 2 % ръст стана 97 млн , а от 10 млн с ръст 20% става 60 млн само твоят мозАк може да обЯсни ❗
Споко! Не се пени ❗
Коментиран от #26, #32
15:55 25.02.2024
26 Математика брат
До коментар #25 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Математиката така казва. По твоите сметки колко излизат?Коментиран от #28
15:58 25.02.2024
27 Кои лоши новини
До коментар #24 от "тъй шъй":
Че ръстът на електромобилите се е "забавил" на 20% и ако продължи така, то през 2035 година ще се продават само 70 милиона електромобила годишно и ДВГ няма да е "умрял"?16:00 25.02.2024
28 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #26 от "Математика брат":
Сметката на кръчмаря е вярна, колите ги няма❗ Схващаш ли ❓Не става само на хартия❗ Няма зарядни станции, няма ток, скоро и редки метали няма да имат за този ръст ❗ Сега в София с ДВГ се бият къде да паркират, утре с ел.ките ще се бият къде да зареждат ❗
Далечното бъдеще не е толкова близко 😉
Коментиран от #30
16:25 25.02.2024
29 Техно
Това което прави впечатление е същистващото нахалство на въпросният господин от статията, който удобно е прехвърлил отговорността за скапаната и безперспективна технология на клиентите. Те видиш ли, не знаели как да използват туй иначе "съвършенно" превозно средство...
Коментиран от #31
16:44 25.02.2024
30 Чакай да се разберем
До коментар #28 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ти попита за математически въпрос, като лично зададе всичките условия на задачата, а аз ти дадох математически отговор - пазарният дял ще се увеличава, ако едното расте с 2%, а другото с 20% , което е много близко до акъла и дори няма нужда от смятане.Казах ти резултата и като не ти хареса, започна да търсиш оправдания, все едно аз съм измислил условията на задачата. Има една народна поговорка, да не задаваш въпроси, на които не искаш да чуеш отговора.
Коментиран от #37
18:06 25.02.2024
31 Без мозъчни деца ли имаш
До коментар #29 от "Техно":
Защото на 100% децата ти ще изберат да карат електромобил. Ще изберат, а никой няма да ги кара насила. Ако след 20 години внуците ти намерят и прочетат това мнение, със сигурност ще се срамуваш от думите си. Точно както би се срамувал от думите си за скъпите мобифони, скъпите и сложни GSM, абсолютно безполезните смартфони, скапаните цифрови фотоапарати, които струват една шапка пари, а правят по-лоши снимки от лентов апарат и няма къде да си изкараш една снимка от тях, за да я покажеш на баба си. Смотаните камери на смартфона, който не може да изкара и един ден с едно зареждане на батерията, а хубавият GSM с копчета изкарва по цяла седмица и т.н. забравих и телефоните с шайби и телевизорите с кинескопи, защото няма смисъл от HD резолюция със 720 , да не говорим за 1080p защото няма такова съдържание е никой не излъчва сигнал с такава честота.Дали не си казвал 90% от нещата, които изброих, но сега те е срам да си признаеш?
Коментиран от #34
18:12 25.02.2024
32 Гост
До коментар #25 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Адреналинката - електричка така смята 5 години по 20 процента ръст е равно на 100 %.18:21 25.02.2024
33 Гост
18:25 25.02.2024
34 Техно
До коментар #31 от "Без мозъчни деца ли имаш":
Ако приравняваш електромобила към всичко, което така обстойно си описал, защо да не отпадната всички преференции за покупката му? Защо не отпадне забраната за продажбда на ДВГ веднага?Смяташ че това недосче може да се конкурира при равни условия с други тенологии, че е и по-добро? Ми айде тичай на протест да отменят забраната за двг-та и искай да се плаща пракирането е центъра...
Не помня да е имало правителствени програми за смяна на джиесем с бутони към такъв с тъчскрийн. Или пък за смяна на лампов телевизор с плосък. Ти помниш ли такива?
Коментиран от #36
18:30 25.02.2024
35 Анонимен
Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове в Ютуб, чете Уикипедия,знае сайта на ЕСО и енергийните борси и най важното, може да смята сложна лихва в проценти с Ексел.
Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет не знам.Контакти, мощности, проценти, време, гледайте Екселски таблици и си трайте.
18:40 25.02.2024
36 Защото
До коментар #34 от "Техно":
изобщо не му изнася отговора и много добре го знае…една шайка 5-6 облъчени са и качват клипчета, че и сами се надъхват…250 км не могат да минат при дъжд и около 0-та…18:43 25.02.2024
37 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #30 от "Чакай да се разберем":
Не бягам по тъча❕Тази задача не е моя ❗ Моята задачка -закачка бе в пост 16 . Там няма реални факти , а само пример как уж големия впъти ръст всъщност води до съвсем малък процентов ръст на ел.ките и голям в реален брой превес на ДВГ .
Това за десет годинишното бъдеще си е негова, или твоя задача, писах че е сметка без кръчмар, точно заради уж верните изходни данни, които обаче няма да останат константни цели десет години ❗
Дано ме разбра❕
18:59 25.02.2024
38 Госあ
Коментиран от #39
02:51 26.02.2024
39 Бъдещето
До коментар #38 от "Госあ":
Кога да го очакваме това масово навлизане на водорода? Как си представяш автопарка през 2050 година? Зарядна инфраструктура? Синтетичните горива къде ги забрави?Коментиран от #40
09:17 26.02.2024
40 бай Даньо
До коментар #39 от "Бъдещето":
Елон го каза просто "Водородна кола е глупост" . Малкото неща за които е прав на 100%.17:24 26.02.2024
41 бай Даньо
17:39 26.02.2024