Ценовата война на пазара на електрически автомобили се засилва, след като два от най-големите производители на батерии в света предприеха сериозни стъпки за намаляване на цените на продуктите си.
За да подсигури позицията си на пазара, CATL анализира ресурсите на производствената си линия и взе решение за намаляване на разходите. Според доклада CATL е започнала да продава нови литиево-желязо-фосфатни клетки с капацитет 173 Ah на производителите на автомобили.
Новите батерийни клетки, които предлагат по-добра производителност, без да увеличават цената, са предназначени за електрически превозни средства, които се продават между €13 000 и €25 000. Според доклада няколко автомобилни производители ще преминат към новите батерии на CATL още от средата на 2024 г.
Междувременно отделът за разработка на батерии на BYD FinDreams издаде подобна разпоредба, призоваваща своите екипи да продължат да намаляват разходите. FinDreams увеличи максимално ползите през 2023 г. чрез редица средства, включително търгове, но възможностите за намаляване на текущите разходи за доставки остават огромни.
CATL и BYD са двата най-големи производителя на батерии, като глобалният дял на първия е 37.4 процента, а на втория - 15.7 процента, според данни, публикувани на 9 януари от южнокорейския пазарен изследовател SNE Research, които обхващат периода от отминалата 2023 година.
Тъй като CATL и BYD продължават да понижават цените, по-малките производители на батерии са готови да последват примера им и цената на батериите за захранване на електромобили ще продължи да намалява, като това неминуемо ще се отрази и на крайната цена на електромобилите.