Необходими са много усилия, за да се спре тежка електрическа кола, въпреки че за разлика от автомобилите с ДВГ, електрическите коли могат поне да възстановят част от тази енергия, за да я използват по-късно. Но колко точно енергия възстановяват?
Германският ADAC тества три различни електромобила, които на практика представляват бюджетния, средния и луксозния сегмент на пазара на електромобили, и установи, че докато най-добрият EV може при спускане да възстанови до 50 процента от енергията, изразходвана за същото изкачване на 100 км пътуване, то други електромобили могат да върнат не повече от 35 процента.
BMW i7 взе най-високите отличия в този случай, възстановявайки 26.27kWh по спускащ се баварски планински път, докато евтиният Spring на Dacia връща само 7.05kWh. Tesla Model Y е под 40 процента рекуперация към батерията - 17.6 kWh.
Победата на BMW се дължи не само на по-модерните електрически двигатели, но и на факта, че електрическият седан е много по-тежък от другите модели, което означава, че генерира повече енергия при забавяне. За сравнение, румънският електрически автомобил тежи само 1 180 кг, докато Tesla тежи 2 186 кг, а електрическият седан на BMW тежи 2 830 кг.
Струва си да се отбележи, че екстремните изкачвания и спускания, изпитани по време на този планински тест, не отразяват средния тип шофиране, на който са подложени повечето електромобили, така че ADAC подготвя и лабораторни тестове на 19 различни електромобила, за да види как се справят при условията на WLTP цикъл.