Last news in Fakti

20 Май, 2024 13:34 3 939 39

На море в Гърция с електромобил: Мисията (не)възможна

  • гърция-
  • море-
  • електромобили
На море в Гърция с електромобил: Мисията (не)възможна - 1

Пътуването с електрическа кола (EV) в Гърция не е толкова лесна задача, колкото изглежда на пръв поглед. Такава авантюра все още е свързана със значителни предизвикателства, които водачите трябва да преодоляват. Въпреки растящия интерес и усилията за подобрение на инфраструктурата, няколко ключови аспекта продължават да създават трудности за пътуващите с електрически автомобили в южната ни съседка.

Ограничена зарядна инфраструктура

Една от най-големите трудности при пътуване с електрическа кола в Гърция е недостатъчно развитата мрежа от зарядни станции. Въпреки че броят на зарядните точки се увеличава, те все още са разпръснати неравномерно и често са концентрирани основно в големите градове. В по-отдалечените и крайбрежни райони зарядните станции са оскъдни, което затруднява планирането на дълги пътувания.

Дълго време за зареждане

Както е добре известно традиционните бензиностанции позволяват бързо зареждане с гориво, докато зареждането на електрически автомобил отнема значително повече време, особено ако се използват стандартни (не бързи) зарядни станции. Времето за зареждане може да достигне до няколко часа в зависимост от мощността на зарядната станция и капацитета на батерията на автомобила.

Липса на унифицирани стандарти

В Гърция, както и в много други страни, липсва унифицирана система за плащане и достъп до зарядни станции. Различни оператори използват различни системи и приложения, което може да създаде объркване и неудобства за потребителите. Това означава, че водачите трябва да са подготвени с множество карти и приложения, за да могат да зареждат своите автомобили на различни места.

Ниска осведоменост и подкрепа

Много от населението в Гърция все още не е достатъчно запознато с предимствата и особеностите на електрическите автомобили. Липсата на достатъчна информация и подкрепа от страна на местните власти и бизнеси може да затрудни прехода към електрически превозни средства. Например, малък брой хотели и други настанителни обекти предлагат зарядни станции за своите гости.

Ограничен достъп до фериботи

Друга сериозна пречка при пътуване с електрическа кола в Гърция е недопускането на електромобили на някои фериботи. Това ограничение се дължи на опасенията за безопасността, свързани с батериите на електрическите автомобили, които могат да представляват риск от пожар. Тази практика затруднява значително пътуванията до островите, които са важна част от гръцката територия и популярна туристическа дестинация.

Заключение

Пътуването с електрическа кола в Гърция представлява предизвикателство, но не е невъзможно. С подобряване на инфраструктурата, увеличаване на осведомеността и предоставяне на адекватни стимули, тези трудности могат да бъдат преодолени, но това ще стане в дългосрочен план. Към момента за много места в Гърция, пътуването с електромобил си е предизвикателство.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПоКУРко

    54 7 Отговор
    Предимства на ел. баклюците няма Не разбрахте ли?!? Рухнаха всякакви идиотии написани на книга, а в практиката си биеш главата у стената защо си се набутал толкова яко!
  • 2 Хахахаха

    44 11 Отговор
    Безмислена статия колко електрички има в БГ че почнахте да ги водите на море
    С електричка и извън градовете в бг трудно се пътува
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Бонев

    45 9 Отговор
    Само дето не обясняват къде е този растящ интерес към електромобили.
  • 5 Лунатик

    13 49 Отговор
    Електромобилите са най-екологичното превозно средство.
    Скоро пушещите бангии ще изчезнат от лицето на земята.

    Коментиран от #14, #30

  • 6 А,не

    25 2 Отговор
    ще се оплача на фонлайнар,да ги санкционира веднага!

    Коментиран от #7

  • 7 Обади се

    6 13 Отговор

    До коментар #6 от "А,не":

    На каПутин
  • 8 Сусу Манарата

    21 7 Отговор
    Ама кой ви кара да си купувате електрокари?! Е, карайте си ги!
  • 9 Мъжа на урсула

    30 5 Отговор
    Предимствата на електричката са в града - ускорява се много бързо, харчи малко и се зарежда от рекуперацията. Извън града харчи повече, висиш кат прани гащи по станциите ако има свободни. Ако няма - чакаш
    За извън града - дизелова лимузина.
    Не е набутване електричката но са много условията - собствен двор и зарядна станция която си е 1000 лв, само нощна тарифа - докато я има че май от другия месец ще я махат, партидата трябва да е на частно лице че ако е на фирма дрането е зверско.
    И това ще е докато домакинствата не излязат на свободния пазар. Тогава хептен ще умре ,,засилващия се интерес,,

    Коментиран от #18

  • 10 Неможачите така разсъждават

    8 24 Отговор
    Нищо лошо няма в електромобила. Отлично средство за транспорт. Но има страхотно съпротивление против него. Повечето от коментиращите противници на електромобила никога не са се возили дори в такъв. Просто по вътрешно убеждение. Електромобилите са бъдещето и тук няма место за съмнение. С въвеждането на SSB в електромобилите сегашните проблемите ще бъдат напълно преодоляни.
    Някои от магазините Masoutis в Гърция имат изградени зарядни станции за електромобили. Като цяло няма достатъчно изградени но бързо си коригират грешките.

    Коментиран от #23, #27, #31, #33

  • 11 Авторът на статията

    8 24 Отговор
    е платен дизелист. Затова няма нито една реална оценка от него към електрическите автомобили. Положително от него няма да прочетете.

    Коментиран от #13, #22

  • 12 Ирония

    20 4 Отговор
    Цитат - Много от населението в Гърция все още не е достатъчно запознато с предимствата и особеностите на електрическите автомобили.

    Славчев, прав си! Живи да ги ожалиш невежите гърци. Как ни убеждавахте на времето колкко са зле, фалирали , затънали, а сега са и неуки....... Толкова лошо живеят горките
  • 13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    18 4 Отговор

    До коментар #11 от "Авторът на статията":

    А в Елките има толкова много положителни неща ( положителните полюси на клетките) 😉

    Коментиран от #16

  • 14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    15 6 Отговор

    До коментар #5 от "Лунатик":

    Смесват ДВА проблема в едно ❗
    Пушещите бангии нямат нищо общо с МПС с Евро 6 ❗
    А Елкарите са по-ЕКО чак
    след около 100 000 км пробег - ома доста статии за тяхното НЕЕКО производство ❗
  • 15 Край

    12 11 Отговор
    Това хубаво. Ама що не питате как се продават дизелите в Гърция и какви са им данъците. Гърците за разлика от българчетата /втори по ум в света/ не щат да се душат с дизелови коли в големите градове.
  • 16 А по дизелите

    10 5 Отговор

    До коментар #13 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Минусите са им дадени на корпус. И цялата ламарина е един минус. Аха, такива ми ти весели работи.
  • 17 Велизаро

    14 5 Отговор
    То и с ДВГ понякога в Гърция е трудно. Преди години бяхме на втория пръст. Неа Моруня или нещо такова. Оказа се че в тези гръцки села бензиностанциите в Неделя не работят. Мързеливите гърци почивали. Едвам си тръгнахме в Понеделник. Повече не съм ходил там.
  • 18 Къде отиваш

    18 4 Отговор

    До коментар #9 от "Мъжа на урсула":

    ….само да допълня: и струва чувал пари , за да ходиш до работа и обратно, магазина и ако си с деца - да ги заведеш на градина или училище. Още един чувал пари, за застраховка ако някой се навие да я застрахова. Остатъчната цена втора употреба е колкото цената на желязо за скрап. Честито на печелившите екологично настроени хора, които май не са чак толкова загрижени щом се навият да купуват уж еко кола произведена за сметка на сериозно замърсяване….ама то било някъде другаде.
  • 19 Факт

    22 0 Отговор
    По Халкидики например не съм виждал зарядни станции. Може и да има, но във всеки случай са малко. А гърците си карат ръждиви Тойота пикапи от края на 80те и началото на 90те и не им пука...
  • 20 Дали ток или бензин

    18 3 Отговор
    Гърците си имат проблеми, а в България няма такива проблеми. В България има 7 пъти повече обществени зарядни станции от препоръчителното от Европа. Също така гърците живеещи в северната част на страната идват в България да зареждат с бензин, защото в Гърция струва над 2 евро за литър.
  • 21 Ония с Фордо

    4 5 Отговор
    Тоя влак в Гърция не са го изпусбали а въобще не е идвал а и гърците не го искат а ако случайно дойде няма да се качат на него !
    Гърците не са германци за настаняване си интереса.
  • 22 Про Стачка

    9 3 Отговор

    До коментар #11 от "Авторът на статията":

    Да бе все едно аз да съм платена агента на "Родопа" само защото не искам да ям скакалци и глисти и изказвам резервирано към тях
  • 23 Можещ

    17 5 Отговор

    До коментар #10 от "Неможачите така разсъждават":

    Електромобилите нямат никакъва перспектива. Това го казвам след като притежавам такъв с пробег който в момента е един от най големите между ел.колите. Имам и дизелова кола евро 6. Имам и две малки деца които две минути не издържат да зареда гориво а за 2 часа престой за зареждане на магистралата на ел.колата да не става на въпрос. За града е добре минавам 500-600 км.с едно зареждане и 10лв.ток. Мога да елаборирам до утре още 1000 недостатъци на ел.колата.

    Коментиран от #26, #36

  • 24 Става

    3 11 Отговор
    И до Гърция, и до Португалия, и до Холандия. С точната кола, обаче

    Коментиран от #32

  • 25 Гост

    4 1 Отговор
    Веднъж е брал страх. Ще посмее ли пак?
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Турбо

    8 3 Отговор

    До коментар #10 от "Неможачите така разсъждават":

    Никога не си пътувал в Гърция.На супермаркети Масутис зарядни станции няма.

    Коментиран от #28, #34, #35

  • 28 Дай примерен маршрут

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "Турбо":

    Къде ходиш до Гърция? Виждал ли си зарядна станция на живо?
  • 29 Турбо

    3 2 Отговор
    В Гърция зарядна станция съм виждал на Лидл,на Масутис няма.Зарядните станции са на Блинк чарджинг.
  • 30 Производството на

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Лунатик":

    батериите за тъпия ти елктрокар "екологичен" са по-замърсяващи от колите с двг.

    Коментиран от #37

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 И кво показваш с тоя

    7 1 Отговор

    До коментар #24 от "Става":

    тъп клип,че от Сф до Солун може да стигне с едно зареждане ли,че те до там са 280 км,аз с моята евро 6+ ще отиде и ще се върна и пак ще отида и ще се върна до Перник без да зареждам. До Португалия или до Холандия да ама трябва да си вземеш отпуска от 1 месец за да отидеш и де се върнеш,а аз за 2 дена с нощувките ще ги мина тези километри като и разглеждам по маршрута,а ти ша бримчиш денонощно в този електрокар и ще спиш като чергар по бензиностанцийте докато зареждаш.На този етап тока е само за града и около него. За далечни дестинации само с ДВГ.

    Коментиран от #38

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Хем не гледаш внимателно,

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Турбо":

    хем не четеш. На някои супермаркети Масутис има зарядни ама трябва да си провериш сам. Ама що ти е? По лесно ти е като шопа - Такова зверо нема!
  • 35 Така е, много не пътувам

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Турбо":

    из Гърция. Познай защо от първия път. Пожелавам ти поне наполовината да пропътуваш колкото аз из Гърция.
  • 36 Като написа, че зареждаш 2ч. на магистра

    1 2 Отговор

    До коментар #23 от "Можещ":

    и разбрах колко разбираш от електрички. Вярно има доста карачи на автомобили дето не знаят точно как работи ДВГ. Да те питам - ти къде си зареждаш и как електричката? И защо според теб няма перспектива това возило? Трябва да взема да съхранявам подобни бисери. Голям смях ще пада след време като се публикуват.
  • 37 Опорка

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "Производството на":

    Поредната опорка. Я кажи драги колко е еквивалента на замърсяване от горенето на ДВГ отнесен към живота и пробега на една батерия за електромобил?
  • 38 Още един неразбрал

    1 3 Отговор

    До коментар #32 от "И кво показваш с тоя":

    Електричките се дозареждат при нормална употреба. Дозареждат се от 30% до 80% за 15-20 мин. Не се чака да се разреди батерията до 0% и тогава да се зарежда до 100%. Много малко си запознат с електричките, щом смяташ, че трябва цяла вечер да се зарежда на зарядна станция.
    Както писах и в други статии - много от тези които оплюват електричките даже не са се возили и веднъж в такава. За шофиране изобщо да не говорим.

    Коментиран от #39

  • 39 Няма какво

    2 0 Отговор

    До коментар #38 от "Още един неразбрал":

    да разбираме…. още повече и не желаем…. до Солун с вашето влачене и не по-бавно каране съм с 1/4 резервоар…. нова семейна кола….