Sandrider е хомологиран за категорията Ultimate T1+ и ще се състезава в Световния рали -рейд шампионат. Този автомобил е изграден около леко тръбно шаси и се задвижва от 3.0-литров V6 мотор с двойно турбо. Мощността на този агрегат е 355 к.с. а максималният въртящ момент 539 Нм. Този двигател е съчетан с шестстепенна секвенциална трансмисия, задвижваща четирите колела.
Въпреки че Sandrider ще бъде нов участник в предстоящото рали Дакар, автомобилният производител подписа с някои от най-големите имена в спорта, включително Себастиан Льоб, Насър Ал-Атия и Кристина Гутиерес. Съвсем скоро, между 6 и 9 май Гутиерес и Льоб тестваха Sandrider в продължение на два дни в тестовия комплекс Sweet Lamb в Уелс, преди екипът да се отправи към Château de Lastours във Франция за четири дни допълнителни тестове с тримата пилоти.
Екипът на Dacia сега подготвя Sandrider за строг тестов график в Мароко от 28 юни до 6 юли. Той ще бъде тестван на подобен терен като това, което ще изпита по време на рали Дакар, което ще се проведе от 3 до 17 януари следващата година.
„Първите тестове минаха много добре“, каза Льоб . „Прекарах един ден в Обединеното кралство и два във Франция. Работихме върху окачването и диференциала, за да намерим добър баланс с колата и бях доволен от това как работи. Двигателят работи добре от самото начало и нямахме никакви проблеми. Въз основа на опита с чисто нов автомобил, той изглежда наистина добре и очаквам с нетърпение да продължа тестовете в Мароко.”
Интересното е, че 3.0-литровият битурбо V6 мотор на Sandrider е проектиран да работи със синтетични горива, предоставени от Amarco, най-големият производител на петрол в света. Планирано е колата да направи своя състезателен дебют на Rallye du Maroc, в Мароко, през октомври.