Отидете към основна версия

29 522 13

Чували ли сте за ВАЗ-Э2121 Крокодил?

  • автоваз-
  • ваз-э2121-
  • крокодил-
  • лада-
  • нива

Руското автомобилостроене не може да се похвали с кой знае какво достижения, но всички запалени по автомобилите знаят, че всъдеходите УАЗ и Нива са истински проходими машини. Моделът на АвтоВАЗ, който е познат у нас най-вече с прозвището Нива, е ценен в много от скандинавските страни и дори в Германия. Макар да не блести с динамични характеристики, комфорт и икономичност, Нива е еталон за високо проходим компактен автомобил.

Преди обаче да се появи този шедьовър на съветския автопром, правителството поставя задача на автомобилните си предприятия да създадат малка кола с висока проходимост. Най-сериозно със задачата се заемат АвтоВАЗ и Ижевския автомобилен завод. В крайна сметка предпочитанията са за машината от Толиати, прототип на която се явява ВАЗ-Э2121 Крокодил - превозно средство с открита каросерия и повишена проходимост.

Експерименталният образец "Крокодил" се появява на бял свят в края на 1971 година. Интересен факт е, че "братушките" пазят проекта в пълна секретност и дори по време на изпитанията прототипите са снабдени с бутафорни емблеми на несъществуващата компания Formika. От модела ВАЗ-Э2121 Крокодил са произведени само два екземпляра. Откритата каросерия е построена на рама с отключваеми преден и заден мост.

И днес информацията за ВАЗ-Э2121 Крокодил е твърде оскъдна, а навремето преди официалната поява на прототипа нито едно руско издание не публикува и страничка с някаква информация. Много скоро след като ВАЗ-Э2121 Крокодил е показан на съветската общественост, дизайнът му е напълно променен от Валери Семушкин и така на бял свят се появява култовата Лада Нива. Съдбата на двата прототипа с моделно обозначение "Крокодил" днес не е известна.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини