Руското автомобилостроене не може да се похвали с кой знае какво достижения, но всички запалени по автомобилите знаят, че всъдеходите УАЗ и Нива са истински проходими машини. Моделът на АвтоВАЗ, който е познат у нас най-вече с прозвището Нива, е ценен в много от скандинавските страни и дори в Германия. Макар да не блести с динамични характеристики, комфорт и икономичност, Нива е еталон за високо проходим компактен автомобил.
Преди обаче да се появи този шедьовър на съветския автопром, правителството поставя задача на автомобилните си предприятия да създадат малка кола с висока проходимост. Най-сериозно със задачата се заемат АвтоВАЗ и Ижевския автомобилен завод. В крайна сметка предпочитанията са за машината от Толиати, прототип на която се явява ВАЗ-Э2121 Крокодил - превозно средство с открита каросерия и повишена проходимост.
Експерименталният образец "Крокодил" се появява на бял свят в края на 1971 година. Интересен факт е, че "братушките" пазят проекта в пълна секретност и дори по време на изпитанията прототипите са снабдени с бутафорни емблеми на несъществуващата компания Formika. От модела ВАЗ-Э2121 Крокодил са произведени само два екземпляра. Откритата каросерия е построена на рама с отключваеми преден и заден мост.
И днес информацията за ВАЗ-Э2121 Крокодил е твърде оскъдна, а навремето преди официалната поява на прототипа нито едно руско издание не публикува и страничка с някаква информация. Много скоро след като ВАЗ-Э2121 Крокодил е показан на съветската общественост, дизайнът му е напълно променен от Валери Семушкин и така на бял свят се появява култовата Лада Нива. Съдбата на двата прототипа с моделно обозначение "Крокодил" днес не е известна.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 nakata88bg .
Коментиран от #2
11:11 17.02.2014
2 Славчо Димитров
До коментар #1 от "nakata88bg .":
Е ми да де. То, това пише в статията. Какво ни го повтаряш. Много е интересно моделчето, въпреки че Нивата е по-готина.11:32 17.02.2014
3 Симеон Тасев
11:34 17.02.2014
4 Божидар Георгиев
Просто една G klasse струва колкото 20 ниви :)
Иначе не че не може да мине на всякъде където и нивата.
За сметка на това обаче, волана на нивата може да се завърти само от истински мъже, а радио не ти трябва, щото няма да се чува от воя на 3те диференциала
Коментиран от #11
14:37 17.02.2014
5 Кобрата
14:39 17.02.2014
6 Джон Смит
15:08 17.02.2014
7 Владислав Димитров
16:57 17.02.2014
8 Petar Andreev
21:23 17.02.2014
9 Mercedes-Benz
Коментиран от #10
22:14 17.02.2014
10 mtlb
До коментар #9 от "Mercedes-Benz":
А де :).00:16 19.02.2014
11 Shmeker
До коментар #4 от "Божидар Георгиев":
Нивата е по-добра от Гкласата в кал щото е лека, а в калта волана олеква :D13:57 19.02.2014
12 Владислав Димитров
12:36 23.03.2014
13 Владислав Димитров
13:16 23.03.2014