Last news in Fakti

17 Февруари, 2014 10:06 29 518 13

Чували ли сте за ВАЗ-Э2121 Крокодил?

  • автоваз-
  • ваз-э2121-
  • крокодил-
  • лада-
  • нива

Руското автомобилостроене не може да се похвали с кой знае какво достижения, но всички запалени по автомобилите знаят, че всъдеходите УАЗ и Нива са истински проходими машини. Моделът на АвтоВАЗ, който е познат у нас най-вече с прозвището Нива, е ценен в много от скандинавските страни и дори в Германия. Макар да не блести с динамични характеристики, комфорт и икономичност, Нива е еталон за високо проходим компактен автомобил.

Преди обаче да се появи този шедьовър на съветския автопром, правителството поставя задача на автомобилните си предприятия да създадат малка кола с висока проходимост. Най-сериозно със задачата се заемат АвтоВАЗ и Ижевския автомобилен завод. В крайна сметка предпочитанията са за машината от Толиати, прототип на която се явява ВАЗ-Э2121 Крокодил - превозно средство с открита каросерия и повишена проходимост.

Експерименталният образец "Крокодил" се появява на бял свят в края на 1971 година. Интересен факт е, че "братушките" пазят проекта в пълна секретност и дори по време на изпитанията прототипите са снабдени с бутафорни емблеми на несъществуващата компания Formika. От модела ВАЗ-Э2121 Крокодил са произведени само два екземпляра. Откритата каросерия е построена на рама с отключваеми преден и заден мост.

И днес информацията за ВАЗ-Э2121 Крокодил е твърде оскъдна, а навремето преди официалната поява на прототипа нито едно руско издание не публикува и страничка с някаква информация. Много скоро след като ВАЗ-Э2121 Крокодил е показан на съветската общественост, дизайнът му е напълно променен от Валери Семушкин и така на бял свят се появява култовата Лада Нива. Съдбата на двата прототипа с моделно обозначение "Крокодил" днес не е известна.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 nakata88bg .

    1 0 Отговор
    това беше само купе за изпитание на шасито, тази кола не смятаха да я произвеждат

    Коментиран от #2

  • 2 Славчо Димитров

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "nakata88bg .":

    Е ми да де. То, това пише в статията. Какво ни го повтаряш. Много е интересно моделчето, въпреки че Нивата е по-готина.
  • 3 Симеон Тасев

    2 6 Отговор
    кофа
  • 4 Божидар Георгиев

    8 1 Отговор
    Нива е еталон за високо проходим компактен евтинджос.
    Просто една G klasse струва колкото 20 ниви :)
    Иначе не че не може да мине на всякъде където и нивата.
    За сметка на това обаче, волана на нивата може да се завърти само от истински мъже, а радио не ти трябва, щото няма да се чува от воя на 3те диференциала

    Коментиран от #11

  • 5 Кобрата

    3 1 Отговор
    Не е лоша джипката
  • 6 Джон Смит

    4 0 Отговор
    Това повече ми харесва от НИВА-та външно.
  • 7 Владислав Димитров

    2 0 Отговор
    По ми прилича на Хиподил !
  • 8 Petar Andreev

    3 4 Отговор
    кенеф на кенефите..........
  • 9 Mercedes-Benz

    3 1 Отговор
    Как може да не пуснат толкова красив автомобил в производство?!

    Коментиран от #10

  • 10 mtlb

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Mercedes-Benz":

    А де :).
  • 11 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Божидар Георгиев":

    Нивата е по-добра от Гкласата в кал щото е лека, а в калта волана олеква :D
  • 12 Владислав Димитров

    0 0 Отговор
    http://s.drom.ru/4/reviews/photos/lada/2121_4x4_niva/big_81839_3.jpeg?u=181839
  • 13 Владислав Димитров

    0 0 Отговор
    http://s.drom.ru/3/reviews/photos/lada/2121_4x4_niva/75967_1.jpeg?u=1395791