Едно от предимствата на Kilesk е липсата на вносни резервни части, което няма да създава проблем с ремонта на автомобилите в бойни условия. Например, мостовете са от UAZ. Леката и бърза, според руснаците, бойна машина е предназначена за превоз на войски и за евакуация на ранени, както и за транспортиране на товари.
Тоест задната част на колата е сменяема и една и един и същ всъдеход може да служи за различни цели. Дори може да е оборудван с минохвъргачка. Военното превозно средство Kilesk получава името си от месоядните динозаври тероподи.
„За да съберем всичко това в една кола, беше направена подсилена рама. След това беше създадена каросерия върху тръбно шаси, покрито с бронирани плочи“, казва Александър Бодунов, началник на цеха в Липецкия завод за комунални превозни средства.
Разработването на прототипа отнема само два месеца, от чертежите до прототип за реални изпитания. Не се посочва обаче с какъв двигател е оборудвана новата руска бойна машина за пехотата.
„Ако противопехотна мина бъде взривена близо до превозно средство, войниците могат бързо да напуснат превозното средство“, разказва Александър Храпов, търговски директор на Липецкия завод за общински превозни средства и автор на проекта, за едно от предимствата на Kilesk.
Експертите и ръководството на завода са на мнение, че могат да стартират производството на своя военен автомобил веднага и той да бъде изпратен на фронта на военните действия на Русия срещу Украйна.
Още със завършването на разработката, авторите на проекта започват и създаването на нова, по-дълга версия. В следващите месеци ще се появи нова версия на Kilesk - триосна, която е предназначена за 14 души, способна да транспортира и сериозно въоръжение.