Хенрик Фискер и съпругата му Гета Гупта-Фискер намаляват драстично заплатата си, за да запазят компанията си за електромобили Fisker Inc. на повърхността. Те намалиха заплатите си до символичните 1 долар за всеки, за да освободят средства за текущата процедура по несъстоятелност на компанията.
Този ход идва след тежкия период за Fisker. Компанията се сблъска с проблеми с моделитеси Ocean и проблеми с управлението, които възпрепятстваха способността им да доставят резервни части. Кулминацията на тези проблеми беше подаването на молба за обявяване в несъстоятелност през юни, което не беше изненадващо за много наблюдатели в бранша.
За да набере пари в брой, Fisker планира да продаде оставащия си инвентар от 3231 автомобила Ocean SUV на American Lease в сделка за 46,3 млн. долара. Въпреки това има пречка: всички Fisker Oceans в момента се изтеглят от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата поради дефектна водна помпа, която може да изведе от строя високоволтовата батерия. Това означава, че Fisker не може просто да разпродадеавтомобилите - те трябва първо да бъдат ремонтирани. Според Tech Crunch Fisker ще достави Oceans на American Leasing на партиди от около 200 броя, като ремонтът ще бъде завършен предварително.
Ситуацията на Fisker е поучителна за стартиращите компании за електрически превозни средства. Въпреки че компанията имаше обещаващ старт, поредица от грешни стъпки доведе до финансови затруднения. Съкращаването на заплатите и продажбата на складови наличности подчертават предизвикателствата, пред които е изправена компанията Fisker, докато се справя с фалита и се опитва да остане в конкурентната надпревара за електрически превозни средства.