През първата половина на годината Toyota Motor Corp. е продала 5.16 милиона автомобила по целия свят. За пета поредна година японският производител заема лидерска позиция в индустрията, изпреварвайки германския концерн Volkswagen AG.
През първата половина на годината Toyota и Lexus са продали общо 4.89 милиона автомобила по света, докато Daihatsu и Hino са продали съответно 210 910 и 59 273 автомобила. На свой ред Volkswagen е продал 4.35 милиона автомобила за същия период, което е с 0.2 милиона по-малко от 2023 година.
Toyota изчисли, че в периода от януари до юни глобалните продажби, включително нейните подразделения Daihatsu Motor Co. и дъщерното дружество за камиони Hino Motors Ltd., спадат с 4.7 процента спрямо година по-рано поради спиране на производството, причинено от поредица от скандали с качеството и слаби продажби в Китай. Глобалното производство на Toyota Group е спаднало с 9.8% до 5.07 милиона автомобила през първите шест месеца, съобщи автомобилният производител.
Вътрешните продажби на Toyota паднаха с 32% до 823 595 автомобила, тъй като Daihatsu временно спря производството, след като беше открито, че данните от тестовете за безопасност са били фалшифицирани. В началото на май компанията поднови работата във всичките си монтажни предприятия.
Toyota затвори и някои от японските си фабрики, което се отрази на цифрите. В допълнение, неотдавнашното изтегляне на популярния хибрид Prius също се отрази на продажбите. Но на външните пазари продажбите на Toyota са нараснали с 3.1% до рекордните 4.34 милиона автомобила благодарение на стабилното търсене в Северна Америка и Европа.
По-специално в Северна Америка продажбите на марките Toyota и Lexus са се увеличили с 14.6%. В Европа продажбите се увеличиха с 10.2%, което е подпомогнато от силното търсене на хибридни версии на Corolla и RAV4. В Китай продажбите са паднали с 10.8% поради ожесточената ценова конкуренция от местните производители на автомобили, които разширяват гамата от достъпни електрически превозни средства.
Тази година групата Toyota планира да продаде 10.95 милиона коли, което е с 1.3% по-малко от година по-рано. През май компанията обяви, че тази финансова година ще концентрира усилията си не върху продажбите, а върху решаването на вътрешни проблеми, включително скандалите с качеството.