Stellantis, автомобилният конгломерат, създаден чрез сливането на Fiat Chrysler Automobiles и PSA Peugeot-Citroën, е изправен пред нарастващ натиск, тъй като се ориентира в предизвикателна пазарна среда. Въпреки че е четвъртият по големина производител на автомобили в света, компанията отчита значителен спад на нетната печалба през първата половина на 2024 г.
Един от основните фактори, допринасящи за финансовите затруднения на Stellantis, е отслабващото търсене на нейните продукти, особено в Съединените щати. Дилърите изразяват недоволство от работата на компанията, като обвиняват Карлос Тавареш, настоящия главен изпълнителен директор, за „катастрофата“ и „бързата деградация“ на американските марки.
Тъй като договорът на Тавареш изтича през януари 2026 г., Stellantis активно търси нов главен изпълнителен директор. Въпреки че компанията не изключва възможността за подновяване на договора на Тавареш, търсенето на наследник показва потенциална промяна в ръководството.
Няколко марки на Stellantis, включително DS Automobiles, Lancia и Chrysler, се борят да поддържат рентабилност. Особено при Maserati се наблюдава драматичен спад в продажбите, като през първата половина на 2024 г. доставките са намалели с над 50%.
За да се справи с тези предизвикателства, Stellantis прилага различни стратегии. Компанията се фокусира върху подобряване на маркетинговите усилия и разширяване на продуктовите си предложения. Освен това Stellantis инвестира в електрически превозни средства и планира да представи нови модели през следващите години.
Бъдещето на Stellantis ще зависи от способността ѝ да се справи с тези предизвикателства и да се адаптира към променящия се автомобилен пейзаж. Търсенето на нов главен изпълнителен директор и изпълнението на стратегически инициативи ще бъдат от решаващо значение за определянето на дългосрочния успех на компанията.