Toyota RAV4 е един от най-продаваните кросоувъри в световен мащаб, като това важи и за нашата страна. В случая акцентираме на третото поколение на модела, което се произвежда през периода от края на 2005 до 2012 година.
Именно това поколение е най-търсенето на родния пазар на употребявани автомобили. Ето и накратко основните плюсове и минуси на третото поколение употребяван кросоувър Toyota RAV4.
Според бошинството експерти двигателите, независимо дали са дизелови или бензинови, са надеждни, но при едно условие. А то е двигателите и скоростните кутии на Toyota RAV4 да са били подложени на редовна поддръжка и внимателна експлоатация. Само тогава те са много надеждни.
Проблем обаче е CVT скоростната кутия, която е мудна и не се препоръчва от специалистите. При добра поддръжка обаче и тя може да изкара повече от 150 хиляди километра без основен ремонт.
Слабо звено на този модел се крие и в кормилната рейка, която често изисква подмяна на всеки 50 хиляди километра, а в същото време не е никак евтина. Повредата на устройството възниква поради износване на втулките, независимо от начина на експлоатиране.
В допълнение, колата има слабо покритие от боя и лак, което е причина за бързо "настаняване" върху лака на драскотини и появата на ръжда на специфични места. Затова ако сте се ориентирали към такъв екземпляр, то огледайте каросерията за ръжда и драскотини, и проверете кормилната рейка.
Ако тези два недостатъка на модела все още не са се проявили, то не сте сбъркали с избора си. А какви екземпляри от третото поколение на Toyota RAV4 се предлагат на българския пазар и колко струват, можете да видите ТУК.