През май 2023 година председателят на Toyota Акио Тойода призна любовта си към Celica , а новият президент на Toyota Motor Company Цунехару Сато веднага обяви, че иска да върне модела в производство. Основният въпрос остана дали е разумно да се създаде класическо спортно купе с двигател с вътрешно горене, когато ерата на електрическите превозни средства вече е започнала.
През януари тази година Акио Тойода, който е яростен противник на пълната електрификация, вярвайки, че тя ще разтърси световната икономика и ще доведе до колапс на японската индустрия, заяви, че компанията ще продължи да разработва двигатели с вътрешно горене.
През май 2024 година Toyota, Mazda и Subaru обявиха създаването на консорциум, всеки член на който обеща никога да не изоставя традиционните двигатели и в чест на сериозността на намеренията си разкри постиженията си пред останалите участници: Toyota има конвенционален двигател с вътрешно горене, който с малък обем осигурява по-голяма производителност, Mazda продължава да работи върху ротационната технология, докато силната страна на Subaru са хоризонталните боксерни двигатели.
Сега, според вицепрезидента за нови технологии и развитие Хироки Накаджима Toyota разработва три двигателя: 1.5-литрови атмосферен и турбо двигател и двулитров турбо агрегат. И трите двигателя са с приблизително 10% по-малки по обем в сравнение с конвенционалните силови агрегати от същия клас и осигуряват висока мощност и горивна ефективност.
Тези двигатели отговарят на стандартите Euro-7, които все още не са влезли в сила; много производители на автомобили просто отказаха да доведат своите мотори с вътрешно горене до този стандарт, позовавайки се на нерентабилност. Освен това предимството на новите двигатели на Toyota е, че усвояват синтетични и биологични горива и течен водород. И, разбира се, новият продукт може да се използва като част от хибридни силови трактове.
Основният въпрос е кои модели ще получат тези двигатели. Линията е доста широка - от Corolla Cross до минивана Alphard. А в същия списък трябва да има място и за Toyota Celica, пише BestCar. Toyota Celica ще получи най-мощния двулитров двигател. Поне това следва от изявленията на Накаджима, който каза, че двигателят може да се монтира на спортни автомобили и пикапи.
Все още не е известно как ще бъде позициониран възроденият модел. Предполага се, че това ще бъде премиум сегментът, в който беше представен предшественикът му. Очакваната мощност на двигателя е 400 к.с., като Celica може да бъде оборудвана и със система за задвижване на всички колела. Toyota не е сама в желанието си да завладее тясната ниша на спортните купета: Honda планира да пусне Prelude през 2025-2026 година.