Китайските производители на автомобили ускоряват плановете си за глобална експанзия, като значително се преориентират към цялостно производство в чужбина. Този стратегически ход се обуславя от комбинация от фактори, включително нарастващи вносни мита, нарастващо търсене в развиващите се пазари и насищане на вътрешния китайски пазар.
Традиционно китайските производители на автомобили разчитат на износа и сглобяването на автомобили, за да навлязат на чужди пазари. Нарастващите търговски бариери и геополитическото напрежение обаче ги накараха да създадат производствени мощности за цялостно производство в ключови региони. Този подход им позволява да заобиколят митата, да намалят разходите и да локализират дейността си, за да отговорят по-добре на местните предпочитания.
Компании като BYD, Chery, Changan, GAC и SAIC са в челните редици на тази експанзия, инвестирайки милиарди долари в нови фабрики и разширявайки съществуващите съоръжения в страни като Тайланд, Индонезия, Бразилия, Унгария и Полша. С установяването на местно производствено присъствие тези производители на автомобили могат да се възползват от растящите пазари и да подобрят имиджа на своята марка.
Макар че сглобяването в Китай и износа ще продължи да играе роля на някои пазари, производството в Европа предлага по-голям контрол върху целия производствен процес, което води до по-високо качество на автомобилите и потенциално по-ниски разходи.