Porsche изпитва трудности да се откаже от двигателите с вътрешно горене поради желанията на своите клиенти. Купувачите на премиум марката искат да продължат да купуват автомобили с бензинови двигатели. До края на десетилетието марката очаква електрическите автомобили да съставляват около 80 процента от общите ѝ продажби.
От компанията обаче заявиха, че изпълнението на амбициозния план ще зависи от реакцията на клиентите. Финансовият директор на Porsche Луц Мешке признава, че преходът към електричество е много по-труден от очакваното.
Топ мениджърът каза, че ситуацията в Китай, както и на европейския и американския пазар, остава доста трудна за премиум марките, които са решили да преминат към електрическа тяга. Купувачите на луксозни автомобили все повече избират традиционните двигатели с вътрешно горене.
В тази връзка Porsche реши да освежи линията на своите бензинови и хибридни модели. Инженерите на марката ще могат да модернизират както съществуващите двигатели с вътрешно горене, така и да продължат постепенната електрификация.
Като част от този подход, компанията може да разработи версии на двигатели с вътрешно горене за някои електрически превозни средства. Например, моделите Cayenne и Panamera ще продължат да се произвеждат с традиционни двигатели, които ще бъдат рамо до рамо с изцяло акумулаторни модификации.
В същото време гамата на марката ще включва изключително електрически модели, което ще потвърди фокуса ѝ върху електрификацията. Сред тези автомобили ще бъдат Macan, Cayman и Boxster, чиито модификации с двигатели с вътрешно горене вече са прекратени поради европейските регулаторни изисквания.
В края на юли Audi реши да улесни прехода към електрическа енергия за своите клиенти, като разшири своята хибридна гама. В същото време марката планира да се откаже напълно от двигателите с вътрешно горене до 2033 година, но дали това ще се случи, предстои да разберем.