Някои шофьори винаги предпочитат да зареждат колата „до горе“ - за да не се налага да спират на бензиностанция още веднъж. Други, напротив, никога те пълнят резервояра, защото смятат, че ще възникнат технически проблеми. Но колко възможни са те наистина? Истинските аргументи за и против зареждането с гориво до пълен резервоар се свеждат до един основен въпрос.
Най-често противниците на зареждането „до пълно“ говорят за ужасния вакуум, който се образува в резервоара, докато се изпразва и който поврежда горивната помпа. Но истината е, че съвременните автомобили (със сигурност всички произведени през този век) са оборудвани с „умни“ сензори и вентилационни системи, които не позволяват налягането да падне до критично ниво.
Вентилационната система спира да работи само при задействане на гравитационния клапан - когато автомобилът е наклонен на 45 градуса или повече. Тази мярка е необходима, за да може при авария горивото да остане в резервоара и да не се разлее, увеличавайки риска от пожар.
Но у нас, както е добре известно има и по-стари коли, които нямат модерни системи? Излиза, че при тях може да възникне такъв проблем? Според специалистите обаче и това са митове и легенди. Критичен вакуум по принцип не може да се образува в нито една част от горивната система поради непълната ѝ херметичност - и няма значение кога е слязла от поточната линия: вчера или през 80-те години на миналия век.