Citroën може да върне в производство един легендарен модел с модерна интерпретация на емблематичния 2CV. Докладите сочат, че френският автомобилен производител е започнал да прави скици на нов 2CV, като се стреми да улови част от характерния чар на оригинала. Оригиналният 2CV, основен автомобил след Втората световна война, който се произвежда до 1990 г., изиграва решаваща роля в следвоенното възстановяване на Франция, особено в селските райони. Простият му, но гениален дизайн, включващ самонивелиращо се окачване с дълъг ход и характерен платнищен покрив, го превръща в хит след дебюта му на автомобилното изложение в Париж през 1948 г.
Подробностите за това потенциално възраждане са разбираемо оскъдни, като се има предвид очевидната начална фаза на проекта. Citroën несъмнено е изправен пред няколко ключови решения, преди да финализира плановете си за производство, което може да стане след години. Спекулациите сочат, че новият 2CV ще използва платформата Smart Car на Stellantis като мярка за намаляване на разходите.
От гледна точка на позиционирането се очаква той да се вмъкне между Ami и C3 в гамата на Citroën, давайки приоритет на ефективността над всичко останало. Макар че платформата Smart Car е достатъчно гъвкава, за да може да побира различни задвижващи агрегати, очаква се новият 2CV да се появи като автомобил с електрическа батерия. Това би го поставило в пряка конкуренция с Renault 5, друг електромобил, вдъхновен от ретро възраждането, както и с наплива от китайски електромобили с ограничен бюджет, които навлизат на европейския пазар.