Отидете към основна версия

2 050 19

През миналата година Tesla е загубила 15 милиарда долара от стойността си. Toyota и Mercedes са пред нея

  • стойност-
  • автомобилни компании-
  • tesla-
  • toyota-
  • mercedes-benz-
  • bmw-
  • porsche

Петицата се допълва от BMW и Porsche

Toyota стана най-ценната марка в автомобилната индустрия със стойност от 64.7 милиарда долара. Tesla изостава от лидера с повече от 20 милиарда долара. Миналата година цената на акциите на Tesla се повиши с 63%, достигайки рекорд през декември, което беше подпомогнато по-специално от победата на Доналд Тръмп. Но данните от анализаторите показват, че мнението на потребителите за Tesla е много различно от оценката ѝ на Уолстрийт.

Според CNBC, цитирайки данни от изследователската и консултантска компания Brand Finance от Лондон, през 2024 година стойността на марката Tesla е паднала с 26%. Спадът се регистрира за втора поредна година. В момента марката Tesla струва приблизително 43 милиарда долара, въпреки че беше оценена на 58.3 милиарда долара в началото на 2024-а и на 66.2 милиарда долара през 2023-а. Това не на последно място се дължи на противоречивата риторика на собственика на компанията Илон Мъск и остаряването на моделната гама.

„Има хора, които го смятат за страхотен, но много хора не са на това мнение. Ако ще си купувате електрически автомобили, неговата личност вероятно ще повлияе на вашето възприятие дали искате да купите една от колите на неговата компания, но това е само един от многото фактори.

Ако Tesla не може да предложи цяла серия от нови продукти, които наистина вълнуват потребителите, и ако не може да смекчи малко антагонизма, причинен от нейния лидер, компанията е преминала своя връх и ще започва да пада ," - отбелязва главният изпълнителен директор на базираната в Лондон аналитична компания на Дейвид Хей.

Според Brand Finance, по такива ключови параметри като репутация, представянето на Tesla е намаляло на основните пазари, където управлява фабрики и продава своите автомобили - Европа и Азия. Tesla поддържа висок процент на лоялност в САЩ (90%), но само 4.3 от 10 души са готови да препоръчат производителя (преди беше 8.2 от 10).

Сега най-ценната марка в автомобилната индустрия, оценена на 64.7 милиарда долара, не е Tesla, а Toyota. Второто стъпало в класацията Brand Finance заема Mercedes с оценка от 53 милиарда долара. Петицата се допълва от Tesla, BMW и Porsche, а изследването е направено въз основа на проучване сред 175 000 респонденти.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 10 гласа.

Свързани новини