Автомобилните производители все повече критикуват Tesla, което показва, че осъзнават трудната ситуация, в която се намират компанията и нейните електрически превозни средства. KIA, по-специално, реши да използва ситуацията за агресивен маркетинг, насочен срещу Илон Мъск. В Норвегия и Финландия компанията стартира провокативни рекламни кампании, които бързо предизвикаха вълна от дискусии в социалните мрежи.
Tesla преминава през труден период. След неуспешната 2024 година продажбите на компанията на ключови пазари продължават да намаляват. Сред основните причини са нарастващата конкуренция, разширяването на китайските производители и ограничената гама модели. Освен това ситуацията се усложнява от двусмисления имидж на Мъск, чието влияние върху марката се превърна в рисков фактор.
Неотдавнашните действия на Мъск, включително взаимодействието му с президента на САЩ Доналд Тръмп, предизвикаха възмущение сред много собственици на Tesla. Някои от тях дори започнаха да слагат стикери на колите си с надписи като: „Купих това, преди Илон да полудее“, показвайки разочарованието си от изпълнителния директор на компанията.
Конкурентите не останаха настрана и започнаха да използват кризата на Tesla в свои интереси. Например, Polestar въведе специални отстъпки за клиенти на марката, които са недоволни от текущото състояние на нещата. KIA стигна още по-далеч, като направи критиките към Мъск част от рекламната си кампания.