Отидете към основна версия

12 028 19

VW среща спънки с най-мощния Golf

  • volkswagen-
  • golf-
  • r400-
  • dsg

Volkswagen няма да пусне в серийно производство стероидния Golf R с мощност над 400 к.с., докато не се намери решение за преодоляване на "финансовите последствия от инженерните изменения", съобщава Autocar. Според източник от компанията проблемът е преоборудването на автомобила със скоростна кутия, способна да издържи въртящ момент от 450 Нм.



В момента VW съчетава двигателите с мощност до 200 к.с. със седемстепенни роботизирани трансмисии DSG със сухи съединители (DQ200). По-мощните мотори се комплектоват с шестстепенната скоростна кутия DQ250 със сцепление в маслена вана. Според производителя в първия случай техниката издържа на въртящ момент до 250 Нм, а във втория - до 350 Нм.



Наточените хечбекове Golf GTI и R се оборудват с шестстепенна предавателна кутия, която се справя с 350 и 380 Нм съответно. В случая с R400 обаче инженерите ще бъдат принудени да намерят решение за преодоляване на прага от 450 Нм.



Концернът разполага с мокра седемстепенна трансмисия DSG с индекс DQ500, която се монтира на товарни модели и издържа 500 Нм. Вариант е и роботът S tronic на Audi, проектиран за 550 Нм. Независимо от избора, проектът R400 ще поскъпне.



В края на април Volkswagen обяви, че разработва 10-степенна скоростна кутия DSG, която ще издържа на въртящ момент от 500 Нм. Все още обаче няма яснота кога тази трансмисия ще влезе в серийно производство.



Прототип на най-мощния Golf бе представен на салона в Пекин. Концептуалният хечбек ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.9 секунди (с 1.2 сек. по-бързо от стандартния R), а максималната скорост е ограничена на 280 км/ч.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Golf с 420 коня ще струва 50 000 евро

    Volkswagen пуска в серийно производство прототипа R400, показан на салона в Пекин, съобщава британското сп. Car. Продажбите на автомобила започват ...
    12.11.2014
    11 550
    41