Volkswagen няма да пусне в серийно производство стероидния Golf R с мощност над 400 к.с., докато не се намери решение за преодоляване на "финансовите последствия от инженерните изменения", съобщава Autocar. Според източник от компанията проблемът е преоборудването на автомобила със скоростна кутия, способна да издържи въртящ момент от 450 Нм.
В момента VW съчетава двигателите с мощност до 200 к.с. със седемстепенни роботизирани трансмисии DSG със сухи съединители (DQ200). По-мощните мотори се комплектоват с шестстепенната скоростна кутия DQ250 със сцепление в маслена вана. Според производителя в първия случай техниката издържа на въртящ момент до 250 Нм, а във втория - до 350 Нм.
Наточените хечбекове Golf GTI и R се оборудват с шестстепенна предавателна кутия, която се справя с 350 и 380 Нм съответно. В случая с R400 обаче инженерите ще бъдат принудени да намерят решение за преодоляване на прага от 450 Нм.
Концернът разполага с мокра седемстепенна трансмисия DSG с индекс DQ500, която се монтира на товарни модели и издържа 500 Нм. Вариант е и роботът S tronic на Audi, проектиран за 550 Нм. Независимо от избора, проектът R400 ще поскъпне.
В края на април Volkswagen обяви, че разработва 10-степенна скоростна кутия DSG, която ще издържа на въртящ момент от 500 Нм. Все още обаче няма яснота кога тази трансмисия ще влезе в серийно производство.
Прототип на най-мощния Golf бе представен на салона в Пекин. Концептуалният хечбек ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.9 секунди (с 1.2 сек. по-бързо от стандартния R), а максималната скорост е ограничена на 280 км/ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Монго
09:31 25.05.2014
2 Благовест Стефанов
09:42 25.05.2014
3 Hristo Atanasov
Коментиран от #5
10:25 25.05.2014
4 Пеццта
Коментиран от #15
10:28 25.05.2014
5 Монго
До коментар #3 от "Hristo Atanasov":
Разбира се, че ще оставим инженерите да си свършат работата. Няма аз да им е върша. Тук си коментирам. А ти, като си много отворен, иди да им помагаш...10:45 25.05.2014
6 milennn
Коментиран от #9
12:16 25.05.2014
7 скар фейс
14:06 25.05.2014
8 Svetoslav Kakrinski
15:18 25.05.2014
9 Shmeker
До коментар #6 от "milennn":
Нисана е с немска трансмисия.Просто кутиите на голфа са малки и не могат да ги направят лесно да издържат на много нютони. То за тва и като се появи първия мотор помпа-дюза беше с 310 нютона при платформата Б5 (пасата и аудито са с големи кутии), а следващите версии започнаха да им намалят малко по малко въртящия момент- голове, шкоди, сеатове са с малки кутии.. особено DSG версиите не издържат на тия огромни въртящи моменти.
Японците толкоз нютони май нямат на дизелите си за кубатура до 2000 кубика
Коментиран от #13
15:19 25.05.2014
10 Иван Господинов
15:46 25.05.2014
11 Нема Бира
16:13 25.05.2014
12 майор Костов
20:23 25.05.2014
13 Nickname
До коментар #9 от "Shmeker":
Какви немски трансмисии те гонят в Нисан веКоментиран от #14
21:09 25.05.2014
14 Shmeker
До коментар #13 от "Nickname":
А грешка, даже не са и с немска трансмисия ами са с американска - Borg Warner се водят в USA в момента23:55 25.05.2014
15 Дошo
До коментар #4 от "Пеццта":
В момента едва ли има по-лошо съотношение цена/качество от това на СОЦваген.И великите СОЦваген направили това и онова ама не могат един Гоуф да направят.Що така ?А на последните модели на Троше им личи, че са ги правили некадърниците от СОЦваген/четири нули
Коментиран от #16
11:02 26.05.2014
16 ярослав станчев
До коментар #15 от "Дошo":
Тихо,тихо,Доше,долу момче,долу,не се пени,ще се направиш нещо от зор.Фолцфаген не ги мисли,ще намерят те кутия,13 марки имат под шапката,все една ще стане за гоуфу.Глей си джапанките,че "коравата" Трошйота пак връща коли.Този път "само" 500 000.
11:22 26.05.2014
17 Кобрата
14:46 26.05.2014
18 Симеон Тасев
09:35 28.05.2014
19 Този коментар е премахнат от модератор.