Отидете към основна версия

7 046 8

Франк Тийман: България е малък пазар за Rolls-Royce

  • rolls-royce-
  • франк тийман

В разгара на икономическата криза Европа е изиграла ролята на стабилизиращ фактор за Rolls-Royce. Това обяви в интервю за mobile.bg Франк Тийман, мениджър корпоративни комуникации за Европа в компанията. През миналата седмица той посети България и участва в няколко инициативи за популяризиране на марката.


Г-н Тийман, какви са плановете на компанията за България?

Принципно България влиза в нашите планове за развитие, но на един по-късен етап. Лично аз познавам българин, който е собственик на Rolls-Royce Drophead Coupe. Все пак България е малък пазар за нас. Философията на компанията е да прави нишови модели, които се произвеждат в малки серии. Ние имаме различни цели в различните страни по света.

Купуването на Rolls-Royce е индивидуален акт, към който се пристъпя след дълго обмисляне.

Г-н Тийман каква е целевата група на предлагания модел Rolls-Royce Drophead Coupe?

Моделът е разработен специално за любителите на Лазурния бряг, Монте Карло, Флорида, Лос Анджелис, а защо не и за Черноморието. Моделът „Фантом“ се появи на пазара през 2007 г., но миналата година преживя сериозно технологично обновяване. Екстериорът не беше променен, за да се запази духът на Rolls-Royce, но моделът предлага вече нова система за навигация, подобрени системи за контрол и поведение на пътя и така нататък. Phantom Drophead Coupe продължава дългата традиция на двувратовия и четириместен Rolls-Royce.

Кои са основните пазари на Rolls-Royce?

Традиционно това е САЩ. От миналата година забелязваме състезание между Америка и Китай. За тази година продажбите в двете страни се движат рамо до рамо, след като през 2013 г. Пекин спечели състезанието.

Китайският пазар се развива твърде бързо, но американският пазар продължава да води по продажби.

В Европа Великобритания е най-големият пазар за Rolls-Royce. В бъдещите ни планове влизат прогнозите за разширяване на нашето присъствие в Централна и Източна Европа. Специално внимание отделяме на Турция, която е 16-та по големина икономика в света.

Нашата философия е да се развиваме балансирано и да не зависим само от един единствен пазар. По тази причина американският пазар заема 30% от продажбите, Близкият изток - 20%, 30% се отнасят за останалата част от Азия и 20% за Европа.

Преди десетина години, когато дойдох в Rolls- Royce, всеки втори автомобил се продаваше в САЩ, а сега продажбите са много по-добре разпределени между континенти и региони.

Как Rolls-Royce се справи с кризата?

Ние не сме имунизирани срещу кризата, въпреки че нашите клиенти разполагат с много по-големи финансови буфери спрямо останалите хора. Все пак, нашата философия е, че купуването на Rolls-Royce е емоционално преживяване. Това е акт за отбелязването на успех.

Клиентите ни виждат в Rolls-Royce един вид инвестиция, от която можеш да се възползваш не само за 10, а дори и за 20 години. По време на кризата Европа беше стабилизиращ фактор за компанията.

Как вървят продажбите в Русия?

Основни клиенти в Русия са предприемачи, собственици на компании, които активно работят за развитието на руската икономика. Те не се появяват по телевизията или по бляскавите светски прояви, но това не намалява тяхната роля за обществото и икономиката.

Екипът на mobile.bg направи обстоен тест на модела Rolls-Royce Drophead Coupe, подробности за който можете да прочетете ТУК.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Тест на Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe

    Всеки, който поне малко се интересува от автомобили, знае, че колите с марка Rolls-Royce са смятани за най-луксозните возила в света. Най-скъпият с ...
    10.06.2014
    25 419
    14