Last news in Fakti

10 Юни, 2014 09:16 25 392 14

Тест на Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe

  • rolls-royce-
  • phantom-
  • drophead coupe-
  • тест
Тест на Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe - 1

Всеки, който поне малко се интересува от автомобили, знае, че колите с марка Rolls-Royce са смятани за най-луксозните возила в света. Най-скъпият сериен модел сред тях е Phantom Drophead Coupe. Този огромен кабриолет се появява на бял свят през 2007 година, а през 2012 претърпява доста сериозно (за разбиранията на марката) обновление. Именно такъв кабриолет, дълъг над 5.5 метра, стъпи на територията на България, а нашият екип не пропусна шанса да разбере истина ли е прословутата реклама на марката, която гласи: "При 100 км/час най-силният звук в Rolls-Royce идва от часовника на таблото."

Всъщност, когато лично Франк Тийман, мениджър корпоративни комуникации за Европа в компанията, ни даде автомобила за тест драйв, не видяхме нито часовник, нито пък заради отворения таван усетихме прословутата тишина (тестът стартира в час пик от центъра на София). Усещахме само погледите на всички - този автомобил определено привлича внимание. И това не е само заради цената му от почти един милион лева. Аристократичното излъчване, което струи от този огромен автомобил, не може да се сравнява с нито едно друго превозно средство. Иначе, що се касае до функционалност, това е може би най-малкото, което се търси от Phantom Drophead Coupe. Концепцията е съвсем различна. Колата е създадена специално за ценители на свръхлуксозни кабриолети, прекарващи свободното си време по Лазурния бряг, Монте Карло, Флорида, Лос Анджелис, а според думите на Франк Тийман, защо не и за финансово симпатични господа по нашето Черноморие.

Дизайн

Това, което искат да покажат дизайнерите на модела, се вижда още от пръв поглед. Кабриолетът е своеобразна луксозна яхта на колела. Дизайнът на Phantom Drophead Coupe е създаден по подобие на състезателните яхти от 30-те години на миналия век, които се славят със скоростните си качества и с използването на естествени материали в интериора. В огромното кабрио нещата изглеждат по същия начин - естествена суперкачествена и мека кожа, дървена декорация от масив и хромирани метални пръстени и бутони. На пода на салона е постлан дебел и мек мокет.

Всички уреди пред водача са аналогови, циферблатите са в класическата комбинация от бяло и черно. Единствените прибори, които се различават от т.нар. ретро шик, са големият широкоекранен дисплей в средата на таблото и iDrive контролерът, позициониран в предната част на подлакътника. След кратко разучаване на основните прибори обаче разбрахме, че и за тези неща е помислено. Само с натискането на един бутон навигационният дисплей се завърта на 180 градуса, а на мястото му идва прословутият "шумен" аналогов швейцарски часовник. iDrive контролерът пък може да се прибере с леко натискане в подлакътника и на мястото му остава само полирано до блясък естествено дърво.

Що се отнася до седалките, те са огромни и изключително удобни. Можем и да сме по-крайни като кажем, че нямат аналог сред автомобилите - по-скоро могат да бъдат сравнявани с най-стилната дизайнерска мека мебел. Част от интериора са и задължителният чадър във вратата, както и набор от кристални чаши. Мекият таван пък се отваря и затваря плавно и изключително безшумно, а когато най-сетне се оказа над главите ни усетихме нетипичната тишина. Чак тогава разбрахме, че рекламният слоган на Дейвид Огилви за звука на часовника с пълна сила важи и за Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe.

Единственият недостатък (ако въобще може да има такъв в подобен автомобил) е липсата на каквато и да е защита от вятър за пасажерите отзад. При отворен гюрук и при затворени стъкла, въздушната струя се усеща в тила на пътниците отзад, което може да се счита за предпоставка за лек дискомфорт. Стандартно клиентите могат да избират осъвременения модел (главното отличие, на който е премахването на предните кръгли светлини под основните фарове) в 16 основни цвята. По-интересното е, че за да персонализират автомобила си, на клиентите се предлага избор от 44 000 отенъка, като по този начин всеки може да реши своя Rolls в цвят, който да е абсолютно същият като нашийника на домашния му любимец, например. Списъкът с останалата част от допълнителното оборудване е не по-малко впечатляващ, но и прекалено дълъг, за да го цитираме сега.

Двигател

Още по-учудващи са думите от въпросната реклама за часовника, като се има предвид, че под огромното торпедо на Phantom Drophead Coupe е монтиран V-образен дванайсетцилиндров двигател с работен обем от 6.7 литра и мощност 460 конски сили. В комплект с този агрегат работи и осемстепенна автоматична скоростна кутия, през която огромният пиков момент се предава на задните колела. Всичко в Phantom Drophead Coupe се случва някак плавно и тихо, въпреки че ускорението на почти 2.5-тонното чудовище от 0 до 100 км/ч става за едва 5.8 секунди. То обаче съвсем не се усеща така, както при останалите автомобили. Возията е изключително мека, но това не пречи на стабилността на огромното кабрио в завои.

Цена

Усещането да караш тази кола е уникално, а относно това дали цената от близо един милион лева се явява недостатък, ще кажем само, че ако си решил да питаш за цената на Rolls-Royce, означава, че не можеш да си го позволиш. В края на краищата, самият Сър Фредерик Хенри Ройс някога е казал: "Качеството остава дълго след като цената отдавна е забравена".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 skier

    1 1 Отговор
    Уникално. Браво. Това наистина е най-луксозната кола, която съм виждал.
  • 2 Shmeker

    0 2 Отговор
    Хубава кола, но много гадно душаме по таблото..

    Коментиран от #3

  • 3 Монго

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Shmeker":

    И на мен таблото тип "душаме" ми мяза на обикновен талашит, ама се прави от..тис и палисандър
  • 4 Едикой си

    4 1 Отговор
    На т'ва газ може ли да му се сложи...ако може...утре ще ходя да спазаря един такъв. Ама парите са ми само едри...ако не могат да ми върнат като ресто и камион с голфове приемам.
    Майтапа настрана.
    Това си е кола по скоро за престиж. На мен също това "дървено" табло не ми допада, Но все пак не питат мен а тези дето не си знаят парите. :)
  • 5 Иван Кузманов

    0 1 Отговор
    Преди 4-5 години из София се моташе един син Drophead. На тая Ганева ли е, Банева ли е, дето се кандидатира за евродепутатка.

    Коментиран от #6

  • 6 Славчо Димитров

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Иван Кузманов":

    Един подобен се продава в България, но е от преди споменатия в статията фейслифт. Ето го тукl=http://www.mobile.bg/11374475541180919]ТУК[/url]

    Коментиран от #7

  • 7 Кольо Фильов

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Славчо Димитров":

    Решил си да смениш Опел Астрата с Ролс?
  • 8 Mercedes-Benz

    1 2 Отговор
    Преди няколко месеца като бяхте в Дубай ако не се лъжа и тествахте Wraith ви пожелах да пробвате и тоя красавец, значи се е сбъднало. Браво! Само напред и такива хубави репортажи да има!
  • 9 любител

    2 2 Отговор
    :) най - грозната кола на света за 1 млн лв.

    Сега ще се надпреварват честните милионери за тоя квадратен ковчег
  • 10 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор
    АВТОМОБИЛ ЗА ОЛИГАРСИ
  • 11 Svetlozar Kostov

    3 0 Отговор
    Само името е на тази кола, повечето хора които разбират от мотори ще разпознаят частите на БМВ от двигателя
  • 12 триста итридесети

    3 0 Отговор
    Дойде ред кръвния враг на Англия (Германия) то 2-та Световна, да спасява символа на Англия - Ролса - и не само ами и да го подобри, и това ако не е един вид победа ???

    Коментиран от #14

  • 13 Кобрата

    1 0 Отговор
    Тешкарска машинка
  • 14 Монго

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "триста итридесети":

    А какво ли щеше да бъде, ако в рекламен клип бяха сложили някой с малки мустачки и налудничав поглед зад волана...