Отидете към основна версия

25 408 14

Тест на Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe

  • rolls-royce-
  • phantom-
  • drophead coupe-
  • тест

Всеки, който поне малко се интересува от автомобили, знае, че колите с марка Rolls-Royce са смятани за най-луксозните возила в света. Най-скъпият сериен модел сред тях е Phantom Drophead Coupe. Този огромен кабриолет се появява на бял свят през 2007 година, а през 2012 претърпява доста сериозно (за разбиранията на марката) обновление. Именно такъв кабриолет, дълъг над 5.5 метра, стъпи на територията на България, а нашият екип не пропусна шанса да разбере истина ли е прословутата реклама на марката, която гласи: "При 100 км/час най-силният звук в Rolls-Royce идва от часовника на таблото."

Всъщност, когато лично Франк Тийман, мениджър корпоративни комуникации за Европа в компанията, ни даде автомобила за тест драйв, не видяхме нито часовник, нито пък заради отворения таван усетихме прословутата тишина (тестът стартира в час пик от центъра на София). Усещахме само погледите на всички - този автомобил определено привлича внимание. И това не е само заради цената му от почти един милион лева. Аристократичното излъчване, което струи от този огромен автомобил, не може да се сравнява с нито едно друго превозно средство. Иначе, що се касае до функционалност, това е може би най-малкото, което се търси от Phantom Drophead Coupe. Концепцията е съвсем различна. Колата е създадена специално за ценители на свръхлуксозни кабриолети, прекарващи свободното си време по Лазурния бряг, Монте Карло, Флорида, Лос Анджелис, а според думите на Франк Тийман, защо не и за финансово симпатични господа по нашето Черноморие.

Дизайн

Това, което искат да покажат дизайнерите на модела, се вижда още от пръв поглед. Кабриолетът е своеобразна луксозна яхта на колела. Дизайнът на Phantom Drophead Coupe е създаден по подобие на състезателните яхти от 30-те години на миналия век, които се славят със скоростните си качества и с използването на естествени материали в интериора. В огромното кабрио нещата изглеждат по същия начин - естествена суперкачествена и мека кожа, дървена декорация от масив и хромирани метални пръстени и бутони. На пода на салона е постлан дебел и мек мокет.

Всички уреди пред водача са аналогови, циферблатите са в класическата комбинация от бяло и черно. Единствените прибори, които се различават от т.нар. ретро шик, са големият широкоекранен дисплей в средата на таблото и iDrive контролерът, позициониран в предната част на подлакътника. След кратко разучаване на основните прибори обаче разбрахме, че и за тези неща е помислено. Само с натискането на един бутон навигационният дисплей се завърта на 180 градуса, а на мястото му идва прословутият "шумен" аналогов швейцарски часовник. iDrive контролерът пък може да се прибере с леко натискане в подлакътника и на мястото му остава само полирано до блясък естествено дърво.

Що се отнася до седалките, те са огромни и изключително удобни. Можем и да сме по-крайни като кажем, че нямат аналог сред автомобилите - по-скоро могат да бъдат сравнявани с най-стилната дизайнерска мека мебел. Част от интериора са и задължителният чадър във вратата, както и набор от кристални чаши. Мекият таван пък се отваря и затваря плавно и изключително безшумно, а когато най-сетне се оказа над главите ни усетихме нетипичната тишина. Чак тогава разбрахме, че рекламният слоган на Дейвид Огилви за звука на часовника с пълна сила важи и за Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe.

Единственият недостатък (ако въобще може да има такъв в подобен автомобил) е липсата на каквато и да е защита от вятър за пасажерите отзад. При отворен гюрук и при затворени стъкла, въздушната струя се усеща в тила на пътниците отзад, което може да се счита за предпоставка за лек дискомфорт. Стандартно клиентите могат да избират осъвременения модел (главното отличие, на който е премахването на предните кръгли светлини под основните фарове) в 16 основни цвята. По-интересното е, че за да персонализират автомобила си, на клиентите се предлага избор от 44 000 отенъка, като по този начин всеки може да реши своя Rolls в цвят, който да е абсолютно същият като нашийника на домашния му любимец, например. Списъкът с останалата част от допълнителното оборудване е не по-малко впечатляващ, но и прекалено дълъг, за да го цитираме сега.

Двигател

Още по-учудващи са думите от въпросната реклама за часовника, като се има предвид, че под огромното торпедо на Phantom Drophead Coupe е монтиран V-образен дванайсетцилиндров двигател с работен обем от 6.7 литра и мощност 460 конски сили. В комплект с този агрегат работи и осемстепенна автоматична скоростна кутия, през която огромният пиков момент се предава на задните колела. Всичко в Phantom Drophead Coupe се случва някак плавно и тихо, въпреки че ускорението на почти 2.5-тонното чудовище от 0 до 100 км/ч става за едва 5.8 секунди. То обаче съвсем не се усеща така, както при останалите автомобили. Возията е изключително мека, но това не пречи на стабилността на огромното кабрио в завои.

Цена

Усещането да караш тази кола е уникално, а относно това дали цената от близо един милион лева се явява недостатък, ще кажем само, че ако си решил да питаш за цената на Rolls-Royce, означава, че не можеш да си го позволиш. В края на краищата, самият Сър Фредерик Хенри Ройс някога е казал: "Качеството остава дълго след като цената отдавна е забравена".

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини