Отидете към основна версия

2 896 0

„Калашников“ изгуби ключовия пазар на САЩ

  • калашников-
  • лов-
  • оръжие

Един от лидерите на американския оръжеен пазар е българският завод Арсенал

Санкциите от 17 юли на Белия дом срещу Русия вече дадоха своите горчиви плодове. Оръжейният концерн „Калашников“ загуби един от най-перспективните си пазари – този на САЩ, отбелязва в. „Известия“.

„Ние прекратихме доставките на автомати „Калашников“ от Русия.

За компенсация на загубите ние сме принудени да поръчваме пушки от други страни или да ги заместваме със американска продукция“, коментира за в. „Ведомости“ мениджърът от компанията Atlantic Firearms Блейн Бентинг. Той посочи, че се водят преговори с доставчици от Полша, Унгария и Румъния.

До въвеждането на санкциите, компанията е предлагала между 60 и 70 различни видове нарезно и полуавтоматични пушки от марката „Калашников“ на цена от $550 до $1,4 хил. В момента се продава залежала стока. За внос в САЩ е бил използван най-големият износител на продукцията на „Ижмаш“ Russian Weapon Company (RWC), но от миналата седмица доставките са прекратени заради наложените санкции.

Продукцията на „Калашников“ е много популярна в САЩ,

отбелязва Бентинг. Според него компанията е принудена да я замени с по-некачествени пушки от Европа. Нашите клиенти обаче предпочитат руското оръжие за неговото качество и цена, отбелязва Бентинг. Той отказа да разкрие обема на продадените калашници на американския пазар през миналата година.

Директорът на McConkey Firearms Дейвид Кимпър обяви, че в момента се търсят нови доставчици на аналози на калашнци от Европа и Китай.

От концерна „Калашников“ се затрудняват да прогнозират своите бъдещи действия.

„Сега е рано да се говори за ефекта от санкциите и загубите за компанията. В момента те се обобщават от нашите анализатори“, заяви за „Известия“ прессекретарят на концерна „Калашников“ Екатерина Бони. Тя посочи, че в момента е известно, че нашата компания е изгубила един от ключовите пазари за гражданско оръжие.

Американците притежават около 300 млн. единици огнестрелно оръжие.

От 60-те години на миналия ХХ в. работят няколко компании, които произвеждат близки аналози на АК-47 „Калашников“, припомня главният редактор на сп. „Калашников“ Михаил Дехтярев.

Той посочи, че един от лидерите на доставките на американския оръжеен пазар (пазарът на САЩ представлява 90% от гражданските продажби в света) е българският завод „Арсенал“, произвеждащ близки до Калашников аналози.

Заводи има в Унгария, Румъния, Сърбия и Полша, където се произвеждат анализи на калашници.

Гладкостволната руска „Сайга“ може да бъде заменена от евтина китайска продукция, за което няма да е нужно лиценз, отбелязва Дехтярев.

Американските санкции принуждават концерна „Калашников“ да се върне на руския пазар за ловни карабини. Той е едва 10% от световния. Допълнително руската продукция се оскъпява от близо 170% надценци в Русия срещу едва 20% в САЩ.

По неофициално американците са купували 100 000 бройки от руското оръжие годишно.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини