Отидете към основна версия

20 353 32

Двама блогъри питат: Кой стои зад скъпия дизел?

  • дизел-
  • горива-
  • бензин

С всяко зареждане на резервоара Иво Мирчев дотира картела с 15-20 лв.

Снимка: Фейсбук/ Иво Мирчев

Двама блогъри Иво Мирчев и Атон Полименов направиха експеримент с цената на дизела. За сравнение са взети два града, но бензиностанциите са от веригата Еко.

Иво Мирчев зарежда Avio дизел в София, а Антон Полименов Ekonomy дизел във Варна. Зареждаме в една и съща верига бензиностанции - Еко, с 8 часа разлика.

Конкуренцията във Варна частично работи и масовият дизел е с 30 стотинки по-евтин от този в София, където съществува картел.

С всяко зареждане на резервоара Иво дотира картела с 15-20 лв. Шофьорите като Иво в България са стотици хиляди. От договорката на цената картелът ежедневно печели милиони, откраднати от нас, пише в профила си в Фейсбул Иво Мирчев.

Картелът съществува, защото институциите не работят. Институциите не работят, защото няма държава. Няма държава, защото лошите са по-активни и мотивирани от добрите.

За да победят добрите не трябва да чакаме друг да ни свърши работата, защото няма ‪#‎КОЙ‬.

Това заключава блогърът Иво Мирчев.

Проверка на Факти.бг показа, че в София Ekonomy дизел се продава в бензиностанции от веригата Еко за 1,74 срещи 1,46 лв. за Варна.

Държавата бързо и елементарно може да промени закона. Да се въведат максимални надценки за търговец на дребно и на едро. По този начин ще се знае, че цената на дизела ще е между 1,45 и 1,60 лв, когато той се търгува около $30 за барел.

Самият Веселин Марешки обяви, че реалната цена на дизела за лоу коуст компании като неговата трябва да е около 1,48 лв., а в големите вериги със скъпи бензиностанции около 1,60 лв.

Според бившия икономически министър Трайчо Трайков от 2012 г. държавата си е затваряла очите за случващото се на пазара на горивата и ситуацията „брутално се е влошила”, защото се е стигнало до цени с 30% по-високи от средните за Европа.

По изчисления на Трайков санкцията за компаниите, участвали в картелно споразумение, трябва да е около 100 млн. лв. за всяка година, за която се докаже, че са се договаряли. Глоби ще има, ако Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) си свърши работата, уточни той.

В края на февруари КЗК започна проверка за споразумение, нарушаващо конкуренцията на пазара срещу Shell България, „Ромпетрол България”, „Еко България”, OMV България, „Петрол” АД и „Лукойл България”.

Допълнително срещу „Лукойл Нефтохим България” беше започнато производство за злоупотреба с господстващо положение.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини