Отидете към основна версия

1 847 1

VW е изправен пред болезнени съкращения на работни места

  • vw-
  • volkswagen-
  • съкращения-
  • работни места
Снимка: АП/БТА

Volkswagen (VW) е изправен пред болезнени съкращения на работни места. Компанията е притисната от лавина съдебни дела, отприщени след избухналия дизейгейт и последвалото падане на акциите на автомобилния концерн, съобщава АП.

„Бъдещето на Volkswagen е застрашено от безпрецедентната финансова глоба в САЩ. Това ще има драматични социални последици“, призна председателят на работническия съвет във VW Бернд Остерлох. Той говори пред 20 000 работници в централата на автомобилния концерн във Волфсбург, обобщи Ройтерс.

Акциите на компанията паднаха с 31% от миналия септември след избухването на дизелгейт.

Бернд Остерлох, който е член на надзорния съвет на VW, призова американските власти да помислят и за възможното загубване на работни места при определянето на глобата за германския автомобилен концерн.

Водещият в Европа автомобилен концерн има 600 000 служители в 120 фабрики по света. От тях само 270 000 в Германия. В САЩ компанията има завод в Чатануга, Тенеси. Там са наети 2 200 души.

Министерството на правосъдието в САЩ съди Volkswagen за $46 млрд. за нарушаване на американските екологични закони. Други над 500 дела са заведени срещу германския автомобилен концерн в местни федерални съдилища. Компанията, освен това трябва да предложи решение и за други близо 600 000 коли, засегнати от дизелгейт в Америка, посочва Ройтерс.

В средата на септември миналата година Volkswagen се оказа в центъра на вниманието на американските надзорни органи заради умишлено занижаване на вредните емисии от автомобилите си.

С проблема се захвана Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA), която публично обяви, че немският автомобилен производител умишлено манипулира истинските нива на изхвърляни вредни емисии от своите автомобили, оборудвани с двулитров четирицилиндров дизел TDI от серията EA 189.

Вследствие на това VW беше принуден да изтегли в сервизите си 11 милиона автомобила по целия свят, на които да се смени софтуерът.

Дизелгейт дори принуди ръководството на VW да отложи за 28 април обявяването на финансовите резултати за миналата 2015 г. Анализатори очакват доклада, който ще предскаже бъдещето на компанията.

„Манипулациите на софтуера и последиците още дълго време ще ни влияят“, призна пред Ройтерс изпълнителният директор на VW Матиас Мюлер. Според него ще са нужни години, за да се определи пълният размер на финансовото въздействие от дизелгейт.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини