Тринадесет гърци фигурират в годишния списък на Lloyd's List за 100-те най-влиятелни мъже в световната корабна индустрия. Първият грък от златните момчета на Lloyd's е Георгиос Иконому, който е собственик на Dryships Inc. Компанията му има капитализация от 1,5 милиарда евро, активи на стойност 4,3 милиарда евро и е включена в показателя NASDAQ на Уолстрийт. Той притежава компанията Cardiff Marine и контролира дружеството Ocean Ring, която се занимава с подводно сондиране. Въпреки, че 2011 не беше лесна за никой, Иконому успя да се изкачи напред в класацията и от 15 място през 2010, тази година успешният му бизнес нюх го дръпна осем места напред, пише GRReporter.
Следващата гръцка нишка в списъка на най-силните корабни магнати в света е Янис Агеликусис само две места под Иконому на девето място. Според Еспресо корпорацията Агеликусис притежава около 120 плавателни съда, като 20% от тях действат под гръцко знаме, което го прави засега най-влиятелният корабен индустриалец в страната. Янис е наследил бизнеса от баща си Анастасис, който открива компанията Angelicoussis Shipholding Group Ltd през 50-те години на миналия век. Септември тази година Янис Агеликусис е бил отличен с наградата на Американско-гръцката камара „Лиже на 2011” и се отличава с живия си патриотизъм. При получаване на отличието той е заявил във връзка със дълговата криза, която мъчи страната: „Гърция не може да умре. Ще излезе по-силна от тази криза”.
На трето място в списъка идва една дама с твърда ръка – Ангелики Фрагу, която управлява бизнес групата Navios. Тя е от семейство с традиции в корабния бизнес от остров Хиос и е завършила инженерство в Columbia University. Управлява две корабни компании и едно логистично дружество, които търгуват на нюйоркската борса. Чистата печалба на Navios Holdings за първите девет месеца на 2011 са достигнали 30,5 милиона долара и Ангелики Фрагу стои на 23-то място между 100 най-влиятелни хора в корабната индустрия.
На девет позиции под госпожа Фрагу се намира Пиер Ливанос, който е наследил копанята Ceres Shipping от баща си Георгиос и я развива изключително успешно. Богатството му е оценено на приблизително 1,5 милиарда евро и контролира 100% of Ceres Hellenic Shipping. Завършил е Колумбийския университет в Ню Йорк и е Доктор хонорис кауза на науките от Масачузетс морска академия.
На 55 място идва председателят на Международната морска камара Спирос Полемис. Той е завършил машинно инженерство и е магистрат по военноморска архитектура. Една от причините той да присъства в списъка със 100-те най-силни фигури в световното корабоплаване е високият му принос в борбата с морското пиратство и проблемите със сомалийските нападения срещу търговския флот. Компанията му Polembros Shipping ltd, която той управлява с брат си Адаманднтиос е една от десетте най-големи гръцки корабни компании.
На една позиция след Спирос Полемис идва името на председателят на Съюза на гръцките корабособственици, Тодорос Вениамис. За него авторите на списъка на Lloyd's List казват: „Вениамис е ключовата фигура в ключова индустрия на една от ключовите страни, които стоят в основата на кризата в еврозоната”. Явно, че след като Гърция се оказа камъчето, което ще бутне каруцата на световната икономика, анализаторите от на корабния сектор не искат подценяват ролята, която може да играе председателят на синдиката на корабните магнати.
Следващата гръцка позиция в 100-те най-силни е предоставена на Виктор Рецис, който е класиран на 64-то място. Той управлява бързо развиваща се компания базирана в Атина с интереси във финансовия бизнес и тясно сътрудничество с Китай. След него на 65-та позиция следва един от най-добрите академици специалист в тънкостите на финансирането в корабната индустрия Костас Граменос. Той е професор в Cass Business School и според Lloyd's List неговото присъствие между най-влиятелните хора в корабния бизнес е абсолютно оправдано, поради академичния му принос.
Корабният индустриалец Константинос Мартинос е две позиции след гръцкия професор със световно признание на 67-мо място. Той е президент на дружеството Thenamaris и направи сериозни инвестиции в LNG танкери (за пренос на втечнен газ) през 2011 въпреки трудните икономически условия. Компанията управлява общо 40 плавателни съда, от които 34 са танкери.
На 84-то място се появява Евангелос Маринакис, който не само е собственик на един от най-големите футболни отбори в Гърция „Олимпиакос”, но и успешен бизнесмен от корабната индустрия с Capital Maritime Corp. Специалистите от Lloyd's List се съсредоточават върху стратегическия ход на Маринакис да слее компаниите в холдинга си, за да намали разходите през трудната 2011. Пет места под Маринакис на 89-то място се намира името на Епаминондас Емпирикос, който управлява компанията Embiricos Shipbrokers Ltd. Тя има сто годишна история и семейството Емпирикос е известно с предприемаческия си дух.
На 91-во място идва името на Петрос Георгиополос, който е председател на General Maritime. От върховете на корабната индустрия, тази компания в момента е попаднала в трудна ситуация. Предприемачът е в затруднено финансово положение и е поискал убежище, като е включен в глава 11 от закона за обявяване навременна несъстоятелност на САЩ, за да избегне конфискации и други активни действия на кредитори, докато се опита да приложи приложат програма за финансово възстановяване. Последният грък в списъка със 100-те най-влиятелни хора в световния търговски флот е Хараламбос Фафалиос. Той е председателства Гръцката морска комисия в Лондон и присъства в класацията, като един от основните представители и поддръжници на гръцката корабостроителна общност в света.