Желанието ни е през есента на тази година да се стартира процедура за закупуване на нови влакове, каза в предаването „Тази сутрин” по bTV транспортният министър Ивайло Московски.
Идеята е капиталовият трансфер, който има железницата от държавата в размер на 35 млн. лв. на година, да бъде събран за следващите 10 г., тоест доставчикът да достави влакове за около 350 млн. лв., каза Московски.
По думите му на базата на тази сума потенциалните доставчици ще се състезават с оферти. Ние ще обявим, че имаме възможност за 10 г. да изплащаме по 35 милиона, ще заложим какви видове, а те трябва да предложат колко на брой влакове могат да доставят, обясни Московски.
Подвижният състав на БДЖ, особено локомотивите, в някои случаи е на повече от 40 г., но това е състоянието на компанията. Ние я заварихме с необслужвани дългове от над 850 млн. лв. Към момента компанията е с 393 милиона задължения, подчерта той.
„Постоянно се качвам на влак, не само в летните месеци”, категоричен беше Московски, който настоя, че има влакови направления, които са с добри условия.
За новия транспортен коридор между София и Скопие министърът обяви, че в българската си част проектът София – Перник – Радомир ще е около 250 млн. евро. Остава допроектирането на участъка до Гюешево и македонската граница, чиято стойност ще стане ясна до края на годината.